در صورتی که پول کافی برای خرید ملک در تهران را ندارید، شهر جدید پردیس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. برای خرید ملک در این شهرک چه با رویکرد استفاده شخصی، چه با رویکرد سرمایه گذاری، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما است.

در حال حاضر شهرک پردیس فرصت‌های متفاوتی برای خرید یا سرمایه‌گذاری در املاک را برای شما فراهم می‌کند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا با معرفی فازها مختلف شهرک پردیس، فرصت‌های هر یک را برای شما شرح دهیم.

اگر قصد سرمایه‌گذاری ندارید و هدف شما زندگی در شهرک پردیس است، گزینه‌های متفاوتی از خرید خانه‌های ویلایی گرفته تا زندگی در آپارتمان و برج پیش روی شماست. اما اگر هدف شما سرمایه گذاری است، می‌توانید سرمایه گذاری کوتاه مدت، بلند مدت، خرید زمین یا حتی ساخت و ساز در این شهرک را انتخاب کنید.

در ادامه ابتدا توضیحاتی کلی در خصوص فازهای شهرک پردیس ارائه کرده سپس فرصت‌های هر یک را توضیح می‌دهیم.

آشنایی با ۱۱ فاز شهر جدید پردیس

در شهر جدید پردیس هم می‌توانید خانه‌های ویلایی پیدا کنید، هم آپارتمان‌های شخصی ساز هم برج‌های مسکونی و هم مسکن مهر. به عبارت دیگر تمام گزینه‌ها برای شهرک پردیس روی میز است.

این تنوع باعث می‌شود اگر پول لازم برای خرید ملک در تهران را ندارید، به راحتی بتوانید خانه‌ای متناسب با میل و سلیقه‌ی خود در پردیس پیدا کنید.

ادامه فازهای ۱۱گانه پردیس را معرفی کرده و فازهایی که برای زندگی یا سرمایه‌گذاری مناسب هستند را توضیح می‌دهیم.

فاز ۱ و فاز ۲ شهر جدید پردیس

فاز ۱ و فاز ۲ شهر جدید پردیس زودتر از فازهای دیگر ساخته شده است و اصطلاحا قدیمی‌تر از فازهای دیگر هستند. به همین دلیل این فازها به قول معرف راه افتاده‌اند. یعنی بافت شهری آن‌ها تکمیل شده، تراکم جمعیت آن به حد مطلوبی رسیده و امکانات شهری آن در حد قابل قبولی است.

همین ویژگی‌ها باعث شده که فاز ۱ و ۲ جزو گزینه‌های بسیار مناسب برای زندگی باشند. این در حالی است که فازهای دیگری در شهر پردیس هستند که تراکم جمعیتی مناسبی نداشته و هنوز فاقد امکانات مختلف شهری هستند.

فاز ۱ و فاز ۲ شهر جدید پردیس علاوه بر اینکه گزینه‌های مناسبی برای زندگی هستند، به دلیل تقاضای بالا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آیند. اما پتانسیل کمتری برای سرمایه‌گذاری بلند مدت دارند.

دوره جامع آموزش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که توسط مهندس علیرضا عمویی تهیه شده است، با پوشش دادن انواع موارد نیاز برای سرمایه گذاری مثل فنون مذاکره، ملک شناسی، تشخیص قیمت و… شما را در تبدیل شدن به یک تاجر املاک کمک می‌کند.

فاز ۳ شهرک پردیس – فاز ترکیبی

فاز ۳ شهرک پردیس – فاز ترکیبی
نقشه شهر جدید پردیس – فاز ۳ شهرک پردیس از مسکن مهر، خانه‌های شخصی ساز و خانه‌های ارگان‌های دولتی تشکیل شده است.

فاز ۳ شهرک پردیس نیز مثل فازهای ۱ و ۲ بافت شهری آن به بلوغ رسیده است. یعنی امکانات شهری در حد قابل قبولی در آن توسعه پیدا کرده‌اند. به همین دلیل مثل فازهای ۱ و ۲ گزینه‌ی مناسبی است برای کسانی که قصد زندگی دارند.

اما تفاوت فاز ۳ شهرک پردیس با فاز ۱ و ۲ در این است که می‌توان گفت بافت آن ترکیبی است. بخشی از فاز ۳ توسط ارگان‌ها و نهادهای دولتی ساخته شده است. بخش دیگر آن شخصی ساز بوده و قسمتی از آن مسکن مهر است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت مسکن مهر فاز ۳ فرصت مناسبی است برای کسانی که بودجه کافی برای خرید در فاز ۱ و ۲ را ندارند. چرا که با پول کمتر می‌توانید در فاز ۳ صاحب خانه شوید و در عین حال از امکانات شهری موجود در این فاز بهره‌مند شوید.

ناگفته پیداست که این فاز نیز مانند فاز ۱ و ۲ فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به حساب آمده ولی پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ندارد.

فاز ۴ – خانه‌های ویلایی

تمام خانه‌های فاز ۴ ویلایی هستند. نکته مهم که در تشخیص ارزش و مدل سرمایه‌گذاری در این فاز اهمیت دارد، تراکم این فاز است. حداکثر تراکمی که به خانه‌های فاز ۴ داده می‌شود، تراکم ۲ است.

این مسئله باعث می‌شود ورود به ساخت و ساز در این فاز سرمایه‌گذاری جذابی نباشد. البته اگر هدف شما از ساخت و ساز استفاده شخصی است موضوع کاملا متفاوت است. قطعا با بودجه‌ای بسیار کمتر نسبت به تهران می‌توانید یک خانه ویلایی کاملا مطابق با سلیقه خود در فاز ۴ شهر جدید پردیس بسازید.

باید توجه داشته باشید که امکانات شهری در فاز ۴ به پای امکانات موجود در فاز ۱، ۲ و ۳ نمی‌رسد. البته اگر در این فاز زمینی خریداری کرده و آن را بسازید، هزینه تمام شده برای خانه دار شدن به نسبت فاز ۱ و ۲ کمتر است.

شاید فکر کنید فاز ۴ برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست. اگر اینطور فکر کرده‌اید کاملا در اشتباه هستید. هر چند فاز ۴ گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیست اما برای سرمایه‌گذاری بلند مدت کاملا مناسب است. می‌پرسید چرا؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

بررسی سرمایه گذاری کوتاه مدت در فاز ۴

فاز ۴ شهر جدید پردیس به ۲ دلیل برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب نیست. اول به دلیل تراکم پایین آن. معمولا تراکم ۲ برای ساخت و ساز جهت سرمایه‌گذاری مناسب نیست.

دوم به دلیل اینکه در حال حاضر (سال ۱۳۹۹) زمین‌های خالی بسیاری در این فاز موجود است. قطعا خرید زمین و ساخت آن مقرون به صرفه‌تر از خرید واحد آماده است.

علاوه براین اگر قصد داشته باشید واحد آماده‌ای را بفروشید، باید با مشتری کنار بیایید، چرا مشتری می‌تواند با هزینه‌ی کمتری، ملکی را که از نظر نقشه و سایر ویژگی‌ها کاملا مورد پسندش است را بسازد.

به این دلایل سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در فاز ۴ منطقی نیست. اما چرا این فاز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید؟

بررسی سرمایه گذاری بلند مدت در فاز ۴

بررسی سرمایه گذاری بلند مدت در فاز ۴
خانه‌های فاز ۴ شهرک پردیس تهران همگی ویلایی هستند.

در زمان نوشتن این مقاله (سال ۱۳۹۹) عرضه زیادی در خصوص زمین‌های مسکونی در فاز ۴ شهر جدید پردیس وجود دارد. عرضه بالا مانع رشد نجومی و ناگهانی قیمت می‌شود. شما می‌توانید در زمانی که عرضه بالا وجود دارد اقدام به خرید زمین کرده و زمانی که زمین‌های مسکونی در این فاز کم شد، آن را بفروشید.

پس از افزایش جمعیت و کمتر شدن زمین‌های مسکونی، حتی می‌توانید به ساخت و ساز به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت سرمایه‌گذاری نگاه کنید. بنابراین اگر اهل سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید، فرصت را از دست ندهید.

فاز ۵ شهرک پردیس

فاز ۵ شهر جدید پردیس در زمان نوشتن این مقاله (سال ۱۳۹۹) تقریبا تازه آغاز شده و جمعیت زیادی در آن ساکن نیستند. در نتیجه از امکانات شهری نیز کم بهره و حتی بی‌بهره است. بنابراین این فاز به هیچ وجه برای زندگی انتخاب مناسبی نیست.

اما اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید، می‌توانید به خرید خانه در این فاز فکر کنید. با توجه به اینکه امکانات خاصی در این فاز فراهم نیست و تقاضا در آن کم است، می‌توانید واحدهای این فاز را با قیمت پایین خریداری کنید.

پس از افزایش جمعیت و فراهم شدن امکانات مختلف در این فاز، واحد شما با رشد بیش‌تر از حد معمول مواجه شده و سود قابل توجهی نصیب شما می‌شود.

خرید ملک در فاز ۶ و فاز ۷ و ۹ شهر جدید پردیس ممنوع!

فاز ۷ پردیس صنعتی بوده و هیچ ملک مسکونی یا تجاری در آن موجود نیست. فاز ۶ را نیز به عنوان زمین‌های ذخیره شهری می‌شناسند. همیشه در مجموعه تحقیقات بازار مسکن مهندس علیرضا عمویی از زمین‌های ذخیره شهری به عنوان گزینه مناسبی جهت سرمایه‌گذاری نام برده‌ایم. اما در این مورد موضوع کمی متفاوت است.


مطالعه کنید: «برای سرمایه‌گذاری کجا زمین بخرم؟»


با توجه به اینکه پارک و علم فناوری در منطقه ۶ واقع شده و نوع کاربری‌هایی که به این زمین‌های این منطقه داده می‌شود، به طور کل خرید زمین با هدف سرمایه‌گذاری در فاز ۶ شهر جدید پردیس منطقی نیست.

فاز ۹ شهرک پردیس از جمله فازهایی است که به مسکن مهر اختصاص داده شده است. اما توصیه ما به شما این است که فکر خرید مسکن چه با هدف سرمایه‌گذاری و چه با هدف استفاده شخصی و زندگی در آن را از سر خود بیرون کنید.

دلیل این توصیه این است که املاک ساخته شده در این فاز از نظر ساخت و ساز درگیر ایرادها و نواقص بسیاری هستند. بنابراین اگر یکی از واحدهای فاز ۹ را خریداری کنید، به زودی از کرده خود پشیمان می‌شوید.

فاز ۸ و ۱۱ شهرک پردیس – مسکن مهر، روی بورس

فاز ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس – مسکن مهر، روی بورس
فاز ۸ و فاز ۱۱ پردیس بسیار پرمتقاضی هستند.

فاز ۸ و فاز ۱۱ شهر جدید پردیس در غرب پردیس واقع شده‌اند. هر دوی آن‌ها جزو مسکن مهر بوده و عرضه و تقاضای بالایی دارند. البته وسعت این فازها زیاد است و علیرغم تعداد معاملات بالایی که دارند هنوز جمعین زیادی در آن‌ها ساکن نشده‌اند.

می‌توان گفت فاز ۸ و ۱۱ به نسبت فاز ۵ جمعیت بیشتری دارند اما از این نظر تقریبا مشابه فاز ۴ هستند. یعنی همچنان امکانات مطلوبی برای زندگی ندارد. در واقع می‌توان گفت فاز ۱، ۲، ۳ برای زندگی بهتر از فاز ۸ و ۱۱ هستند و این دو فاز جهت زندگی بهتر از فاز ۵ و ۹ هستند.

با توجه به تعداد معاملات و تقاضای زیادی که برای فاز ۸ و ۱۱ وجود دارد، می‌توان گفت فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند.

البته تقاضای بالا تنها دلیلی نیست که فاز ۸ و ۱۱ را به فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. یکی از ایستگاه‌های مترو دقیقا در شمال فاز ۸ و جنوب فاز ۱۱ واقع شده است. راه افتادن این خط مترو می‌تواند کمک قابل توجهی به رشد قیمت این دو فاز بکند.

یکی از دلایل دیگری که فاز ۸ را به فرصتی خاص برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند، «دره بهشت» است. دره بهشت مرکزی تفریحی – توریستی است که در جنوب غربی پردیس قرار دارد. بنابراین با وجود چنین پتانسیلی، حتی سرمایه‌گذاری بلند مدت در فاز ۸ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

فاز ۱۰ شهر جدید پردیس

فاز ۱۰ مثل فاز ۶ جزو زمین‌های ذخیره شهری به حساب می‌آید. اما مشکلاتی که فاز ۶ دارد و به آن‌ها اشاره کردیم را ندارد. بنابراین فاز ۱۰ می‌تواند گزینه‌های برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

البته باید توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در فاز ۱۰ پردیس به معنای واقعی کلمه، بلند مدت است. چرا؟

هنوز ظرفیت فاز ۴، ۸ و ۱۱ پردیس تمام نشده و همچنان ساخت و ساز و خرید و فروش در آن‌ها ادامه دارد. فاز ۵ نیز حتی از این فاز نوپاتر است. بنابراین طبیعی است که تا این ۴ فاز به حد مطلوبی از رشد نرسند، نوبت به افزایش تقاضا در فاز ۱۰ نمی‌رسد.

بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در فاز ۱۰ شهر جدید پردیس را دارید، از همین امروز به یک سرمایه‌گذاری کاملا بلند فکر کنید.

جمع بندی – کدام فازهای شهر جدید پردیس برای زندگی خوب است و کدام فازها برای سرمایه گذاری؟

با توجه به توضیحات بالا فازهای ۱، ۲ و ۳ پردیس در حال حاضر برای زندگی کاملا مناسب هستند. چرا که دارای امکانات شهری در حد مطلوبی هستند. بعد از این فازها می‌تواند فازهای ۴، ۸ و ۱۱ را تا حدی آماده سکونت دانست.

برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیز می‌توانید روی فازهای ۱، ۲، ۳، ۸ و ۱۱ حساب کنید. چرا که تقاضا و تعداد معاملات در این فازها بالاست.

فازهای ۴، ۵ و ۱۰ نیز برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب هستند. چرا که هنوز فرصت زیادی تا راه افتادن دارند. البته یادآور می‌شویم که فازهای ۸، ۴ و ۱۰ برای خرید زمین گزینه‌های مناسبی هستند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، توصیه می‌کنیم که در فاز ۶ و ۹ اقدام به خرید نکنید. چرا که فاز ۶ به خاطر وجود پارک علم و فناوری و نوع کاربری‌هایی که برای زمین داده می‌شود برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست. فاز ۹ نیز به علت مشکلات مختلف و ضعف در ساخت و ساز برای خرید پیشنهاد نمی‌شود.

در نهایت شما را دعوت می‌کنیم لایو جناب مهندس علیرضا عمویی که در تابستان ۱۳۹۹ در خصوص سرمایه‌گذاری در شهر جدید پردیس انجام شده را تماشا کنید.

https://alirezaamooei.com/?p=1143