یکی از چالش‌های حرفه املاک، ریزش مشاورین املاک است. بنابراین آژانس‌های املاک همیشه با چالش جذب مشاور املاک حرفه‌ای یا مبتدی روبرو هستند. بنابراین یکی از پرسش‌های متداول مدیران و سرپرستان املاک یا مدیران رنج این است که چگونه مشاور املاک جذب کنیم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

در این مقاله به روش‌های مختلف جذب مشاور املاک پرداخته، متن آگهی‌های استخدام مشاور املاک حرفه‌ای و مبتدی را بررسی کرده و در نهایت نکاتی که منجر به ریزش مشاور املاک می‌شود را بررسی کرده و توصیه‌هایی برای حفظ مشاور املاک ارائه می‌کنیم.

روش‌های مختلف جذب مشاور املاک چیست؟

هر چند در هر شهری فروشندگانی هستند که در کار خود مهارت داشته و درآمد بسیار کمتری نسبت به کار املاک دارند. اما اینکه به تک‌تک این افراد مراجعه کرده و آن‌ها را جذب کنیم ایده‌ای نیست که برای همه عملی باشد. پس برای جذب مشاور املاک باید از آگهی استخدام استفاده کنید.

احتمالا اولین جایی که برای درج آگهی به ذهن شما می‌رسد، دیوار و شیپور است. قطعا بخش استخدام و کاریابی دیوار و شیپور محل مناسبی برای دیده شدن آگهی جذب مشاور املاک است.

اما باید به این نکته توجه کنید که تعداد آگهی‌های استخدام مشاور املاک در دیوار و شیپور معمولا بسیار زیاد است. یعنی آگهی شما در رقابت با تعداد زیادی آگهی دیگر باید موفق به جذب مشاور املاک شود. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های دیگری را نیز امتحان کنید.

منظور از گزینه‌های دیگر، اینستاگرام و تلگرام است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید جایی برای جذب مشاور املاک تبلیغ کنید که احتمالا چنین افرادی در آنجا حضور دارند. بنابراین ابتدا صفحات اینستاگرام یا کانال‌هایی که فکر می‌کنید این افراد در آن حضور دارند را پیدا کنید.

اگر در شهرستان هستید احتمالا کار شما تا حدی ساده‌تر است. کافی است به صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام شهر یا استان خود تبلیغ بدهید. اگر متن تبلیغ شما مناسب باشد احتمالا می‌توانید به سرعت به نتیجه برسید.

البته به خاطر داشته باشید به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌دهیم از آگهی کردن در دیوار و شیپور منصرف شوید. چرا که افراد جویای کار در قدم اول به این سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی مراجعه می‌کنند. شما می‌توانید متن آگهی استخدام مشاور در دیوار را در اینستاگرام و تلگرام نیز منتشر کنید.

بنابراین در ادامه توضیحاتی در خصوص متن آگهی استخدام مشاور املاک مبتدی و حرفه‌ای در دیوار و شیپور ارائه می‌کنیم.

متن آگهی استخدام مشاور املاک مبتدی در دیوار و شیپور

پیش از نوشتن متن آگهی استخدام مشاور املاک، باید به این فکر کنید که چه مواردی برای فرد مورد نظر شما اهمیت دارد. سپس باید تلاش کنید به مهم‌ترین موارد در عنوان آگهی اشاره کنید و سایر موارد را در متن آگهی توضیح دهید.

اگه قصد دارید مشاور املاک مبتدی استخدام کنید، احتمالا مهم‌ترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید درصد پورسانتی است که پرداخت می‌کنید. البته برای جذب مشاور املاک مبتدی می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید.

با توجه به اینکه قصد دارید یک فرد مبتدی را استخدام کنید، می‌توانید در عنوان آگهی به طور مستقیم به میزان پورسانت اشاره نکنید. به عنوان مثال اگر برنامه آموزشی برای مشاورین املاک دارید، می‌توانید برای عنوان آگهی از چنین متنی استفاده کنید:

آموزش + استخدام قطعی + درآمد فوق العاده

چنین عبارتی برای فردی که قصد دارید استخدام کنید (مشاور املاک مبتدی)، می‌تواند جذاب باشد. سپس در متن آگهی می‌توانید به مدت آموزش، درصد پورسانت و موارد دیگر اشاره کنید. مثلا برای متن آگهی استخدام مشاور املاک مبتدی می‌توانید این نمونه کمک بگیرید:

«در مدت — به شما آموزش می‌دهیم به درآمد ایده‌آل برسید.

میزان درآمد به توانایی شما و میزان عمل به آموزش‌ها بستگی دارد. در صورت پیگیری، حداقل دریافتی شما می‌تواند — میلیون تومان در ماه باشد.

املاک — حرفه املاک را به صورت تخصصی به شما آموزش می‌دهد و قدم به قدم به رشد شما کمک می‌کند.

بلافاصله پس از اتمام موفقیت آمیز آموزش، در املاک — مشغول به کار می‌شوید.»

توجه داشته باشید که در آگهی بالا فرض شد قصد دارید روی آموزش بعلاوه استخدام قطعی بعلاوه درآمد بالا به عنوان عوامل جذب مشاور املاک مبتدی تمرکز کنید. در صورتی که می‌خواهید از عامل دیگری برای جذب چنین مشاور املاکی استفاده کنید، می‌توانید از متن بالا الگو بگیرید.


بیشتر بخوانید: قانون 70 درصد ساخت زمین چیست؟


متن آگهی استخدام مشاور املاک حرفه‌ای در دیوار و شیپور

متن آگهی استخدام مشاور املاک حرفه‌ای در دیوار و شیپور
به نظر شما کدام آگهی برای جذب مشاور حرفه‌ای موثرتر است؟ آگهی سمت راست یا دو آگهی سمت چپ؟

اگر قصد دارید مشاور املاک حرفه‌ای استخدام کنید، متن آگهی شما باید کاملا متفاوت باشد. برای یک فرد حرفه‌ای در کار املاک عوامل دیگری اهمیت دارد. عواملی مثل:

  • درصد پورسانت
  • نحوه تسویه
  • سیستم فایلینگ
  • سابقه املاک
  • و…

البته دقت داشته باشید که یک فرد حرفه‌ای به خواندن آگهی اکتفا نمی‌کند. چنین فردی قطعا طی یک تماس تلفنی تلاش می‌کند حقایق بیش‌تری را متوجه شود.

برای عنوان آگهی استخدام مشاور املاک حرفه‌ای در دیوار یا شیپور می‌توانید از چنین عبارتی استفاده کنید:

استخدام مشاور املاک حرفه‌ای — درصد پورسانت + تسویه درجا

در عبارت بالا عملا به نکته کلیدی که مد نظر مشاور املاک حرفه‌ای هست اشاره کرده‌اید. در متن آگهی نیز می‌توانید موارد مختلف را بیش‌تر باز کنید. مثلا می‌توانید به موارد این چنینی بپردازید:

  • درصد پرداختی پس از کسورات است یا در صد از کل حساب می‌شود؟
  • توضیحاتی درباره سیستم فایلینگ
  • توضیحاتی در خصوص پرداخت هزینه آگهی‌های دیوار
  • توصیف‌هایی در خصوص محیط کاری
  • توضیح در خصوص مدیران قرارداد
  • و…

برای متن آگهی استخدام مشاور املاک حرفه‌ای می‌توانید از نمونه زیر استفاده کنید:

«ما قدر تلاش شما را می‌دانیم. پس تسویه در املاک — در جا و از کل معامله و بدون کسورات انجام می‌شود.

از جمله مزایای کار در محیط حرفه‌ای املاک —–:

سیستم فایلینگ قوی

پرداخت هزینه‌ی آگهی به صورت نامحدود

تسویه در جا و بدون کسورات

جوایز ماهانه

دارای ۲ اتاق قرارداد کاملا به روز و حرفه‌ای

دارای مدیران قرارداد با سابقه و توانمند

دارای — سال سابقه فعالیت در منطقه —

اینترنت و خط تلفن رایگان برای شما

املاک — دارای — متر فضا کاری است. محیط کاری ما کاملا به دور از حاشیه بوده و تلاش ما این است که به شما کمک کنیم تا به بازدهی و درآمدزایی حداکثری برسید.»

چند نکته مهم در خصوص آگهی جذب مشاور املاک

متاسفانه آگهی‌های بسیاری برای جذب مشاور املاک در دیوار می‌بینیم که با یک آگهی هم برای جذب مشاور املاک مبتدی تلاش می‌کنند و هم برای جذب مشاور املاک حرفه‌ای. ایراد این عمل این است که مخاطب شما متفاوت است.

برای جذب فرد حرفه‌ای باید به مواردی که از دید او اهمیت دارد بپردازید. برای جذب یک فرد مبتدی نیز باید از دید او به این کار نگاه کنید. بنابراین وقتی در یک آگهی اقدام به جذب مشاور مبتدی و حرفه‌ای می‌کنید، از اثر گذاری آگهی خود کاسته‌اید.

متن آگهی جذب و استخدام مشاور املاک که در بالا به آن‌ها اشاره شد، صرفا نمونه هستند. شما باید با توجه به شرایط خود گزینه‌های مختلف را در آگهی قرار دهید.

بهتر است برای جذب مشاور املاک مبتدی متن آگهی را با توصیف‌های مختلف مشابه نمونه‌ای که دیدید بنویسید. اما برای جذب مشاور املاک حرفه‌ای بهتر است به شدت از زیاده‌گویی پرهیز کنید.

مشاور املاک حرفه‌ای به خوبی از میزان درآمدی که می‌تواند در حرفه‌ی املاک داشته باشد آگاه است. پس نیاز نیست با وعده‌های فریبنده او را جلب کنید. فرد حرفه‌ای می‌داند به دنبال چه چیزی هست، بنابراین در آگهی خود مستقیم و بدون حاشیه به اصل مطلب بپردازید.

به این ترتیب مخاطب حرفه‌ای شما متوجه می‌شود به مجموعه‌ای حرفه‌ای سر و کار دارد. در ادامه به چند نکته مهم در خصوص حفظ مشاور املاک می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: محاسبه کمیسیون املاک


نکات مهم برای حفظ مشاور املاک

نکات مهم برای حفظ مشاور املاک
حفظ مشاور املاک حرفه‌ای به مراتب مهم‌تر از جذب او است.

نگاه بسیاری از آژانس‌های املاک دپارتمانی در استخدام مشاور املاک به این ترتیب است:

  • جذب تعداد زیاد مشاور املاک
  • ریزش افرادی که برای این کار مناسب نیستند
  • باقی ماندن بهترین‌ها

اما اتفاقی که در عمل می‌افتد این است که نه تنها افرادی که برای کار املاک مناسب نیستند ریزش می‌کنند، بلکه به دلایل مختلف شاهد ریزش افرادی هستیم که عملکرد مطلوبی دارند. این امر به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • مواجهه با دوره رکود
  • عملکرد ضعیف مدیر قرارداد یا سرپرست
  • عمل نکردن به وعده‌های داده شده
  • عدم شفافیت یا خوش‌قولی در پرداخت
  • و…

توصیه اول ما برای حفظ مشاور املاک این است که از ابتدا تلاش کنید افرادی که برای این کار مناسب هستند را شناسایی کرده و استخدام کنید. چرا که این ریزش‌ها و جذب‌های مکرر، هزینه‌های پنهانی را برای مجموعه شما به همراه دارند که این هزینه‌ها به سادگی قابل کشف نیستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای شناسایی فرد مناسب برای کار املاک، این مقاله را مطالعه کنید: «چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم؟ (شخصیت + دانش + مهارت)».

توصیه بعدی این است که تلاش کنید محیط کاری خود را حرفه‌ای کنید. چرا که فرد حرفه‌ای در بستری حرفه‌ای ماندگار می‌شود. اگر مدیر املاک، مدیر رنج، مدیر قرارداد، فضا و شرایط کاری حرفه‌ای نباشند، موفقیتی در حفظ مشاور املاک بدست نمی‌آورید.

در این مقاله تلاش کردیم نکات مهم برای جذب مشاور املاک حرفه‌ای و مبتدی را توضیح دهیم. اگر سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات در انتهای این مقاله، سوال خود را مطرح کنید. در اسرع وقت پاسخگو هستیم.

https://alirezaamooei.com/?p=1299