پیش از توضیح درباره متد 9RGB به معنی (۹ بلوک طلایی معاملات ملکی) ابتدا این سوالات را از خود بپرسید. چرا بعضی‌ها در یک کسب و کار موفق‌تر از دیگران عمل می‌کنند؟ چرا بعضی‌ها از صفر یا حتی زیر صفر شروع می‌کنند ولی به سرعت از رقبای خود سبقت می‌گیرند؟

هر کسی که در کسب و کار خود موفق به کسب درآمد می‌شود، قطعاً الفبای پول درآوردن از آن حرفه را می‌داند. اما رشد سریع و شناخته شدن در هر کسب و کاری به چیزهایی فراتر از دانستن الفبای آن کسب و کار نیاز دارد.

اگر شاهد این هستید که بعضی از آژانس‌های املاک و برخی از کارشناسان فروش رشد سریع‌تری دارند یا به شهرت قابل توجهی رسیده‌اند، به خاطر داشتن بینش متفاوت نسبت به آن کسب و کار و ابعاد مختلف آن حرفه است.

کاری که متد 9RGB برای شما به عنوان صاحب آژانس املاک یا کارشناس فروش می‌کند این است که بینشی متفاوت جهت رشد سریع درآمد، گسترش محدوده کاری و افزایش اعتبار در اختیارتان می‌گذارد.

متد 9RGB چطور بیش لازم برای رشد در کسب و کار املاک را آموزش می‌دهد؟

اگر هر کسب و کار را به یک ساختمان تشبیه کنیم، بینش شما پِی یا فونداسیون آن کسب و کار است. همانطور که فونداسیون هر ساختمان شکل کلی آن ساختمان را تعیین می‌کند، بینش شما نسبت به کسب و کارتان هم شکل، مسیر و قابلیت رشد کسب و کار شما را تعیین می‌کند.

متد 9RGB به شما در خلق بینشی جدید برای کسب و کار املاک کمک می‌کند. البته اگر تصور می‌کنید این متد فقط و فقط یک نقشه برای طرح ریزی فونداسیون کسب و کار، در اختیار شما قرار می‌دهد، اشتباه می‌کنید.

این متد به جای اینکه یک نقشه و یک بینش واحد به شما ارائه کند، روش طراحی فونداسیون کسب و کار یا همان بینش لازم برای رسیدن به کسب و کاری موفق را در اختیار شما می‌گذارد.

یعنی با استفاده از متد 9RGB می‌توانید متناسب با شرایط، امکانات و توانایی‌های خود، آژانس املاک خود را به بهترین نحو ممکن هدایت کنید یا به عنوان کارشناس فروش بازدهی خود را به حداکثر ممکن برسانید.

۹ بلوک طلایی معاملات ملکی چیست و بر چه اساسی خلق شده است؟

روش 9RGB چیست؟

متد9RGB مخفف عبارت (۹ بلوک طلایی معاملات ملکی) است.این متد روشی است جهت راه اندازی و ایجاد تغییر و تحول در کسب و کار املاک.

متد 9RGB توسط مهندس علیرضا عمویی خلق شده است. طراحی این متد بر اساس Business Model Canvas یا همان بوم کسب و کار است. بوم کسب و کار در سال ۲۰۰۸ توسط آقای الکساندر اوستروالدر  طراحی شد.

الگوی ارائه شده توسط آقای اوستروالدر برای اولین بار در جوامع جهانی به عنوان یک الگوی کامل جهت طراحی و تدوین مدل کسب و کار مورد قبول واقع شد. پس از آن شرکت‌های بزرگ و کوچک دنیا که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند از آن جهت رشد و قدرتمندتر شدن کسب و کار خود استفاده کردند.

مختصری درباره مدل کسب و کار و بوم کسب و کار

هر مجموعه‌ای که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد، دارای یک مدل کسب و کار است. تفاوتی نمی‌کند شما به مدل کسب و کار خود فکر کرده‌اید یا نه، به هر حال فعالیت اقتصادی شما دارای یک مدل کسب و کار است.

سوال مهمی که می‌تواند اولین قدم رشد سریع کسب و کار شما باشد این است که آیا تا به حال به مدل کسب و کار خود فکر کرده‌اید؟ آقای اوستروالدر اعتقاد دارد هر کسب و کاری، از دست فروشی کنار خیابان گرفته یا بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا، دارای ۹ بخش حیاتی هستند.

تسلط کامل، طراحی و نظارت بر این ۹ بخش می‌تواند رشد سریع و گسترده کسب و کار شما را تضمین کند. آیا شما این ۹ بخش طلایی را می‌شناسید؟ تا چه حد روی آن‌ها تسلط دارید؟ آیا برای بهبود بازدهی کار خود به طراحی آن‌ها فکر کرده‌اید؟ چقدر روی این ۹ بخش سرنوشت ساز نظارت دارید.

۹ بخش بوم کسب و کار

۱- بخش بندی مشتریان
۲- ارزش‌های پیشنهادی
۳- کانال ارتباط با مشتری
۴- نحوه ارتباط با مشتری
۵- جریان‌های درآمدی
۶- منابع کلیدی
۷- فعالیت‌های کلیدی
۸- شرکای کلیدی
۹- ساختار هزینه‌ها

بوم کسب و کار آقای اوستروالدر اولین مدلی است که این ۹ بخش را به شیوه‌ای منحصر به فرد توضیح می‌دهد و این امکان را برای شما بوجود می‌آورد تا ۹ بخش حیاتی کسب و کار خود را به راحتی شناسایی کنید و فعالیت‌های لازم برای بهبود آن‌ها کشف کنید.

متد 9RGB برای کدام بخش از فعالین بازار معاملات املاک کاربردی است؟

همانطور که گفتیم این متد بینشی را در اختیار شما می‌گذارد تا بوسیله‌ی آن، کسب و کار خود را به بهترین شرایط ممکن ارتقا دهید. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که شما با چه عنوانی در بازار معاملات ملکی فعالیت می‌کنید. این متد می‌تواند به شما در رشد و بهتر شدن کمک کند.

برای شفاف‌تر شدن اثر گذاری استفاده از متد 9RGB، اثر گذاری آن برای فعالین مختلف بازار معاملات ملکی را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

مزایای استفاده از متد 9RGB برای راه اندازه آژانس املاک

اگر در تمایل دارید وارد بازار املاک شده و آژانس املاک راه اندازی، استفاده از این متد به شما کمک می‌کند بدون آزمون و خطا و پرداخت هزینه‌های گزاف، مسیر رسیدن به موفقیت را پیدا کنید.

استفاده از متد 9RGB به شما کمک می‌کند در زمان کوتاهی به درآمد بالا رسیده و هزینه‌های اولیه راه اندازی آژانس املاک را به سرعت از فعالیت خود بدست آورید.

با به کارگیری این متد می‌توانید نیروهایی که به عنوان کارشناس فروش برای شما کار می‌کنند را به بهترین نحو مدیریت کنید. البته با استفاده از پکیج حقوقی مجموعه مهندس علیرضا عمویی می‌توانید به ساده‌ترین شیوه ممکن نکات و ریزه‌کاری‌های حقوقی مربوط به معاملات ملکی را به شیوه کاملا کاربردی بیاموزید.

مزایای استفاده از متد 9RGB برای مدیریت املاک دپارتمانی

در صورتی که در حاضر یکی از فعالین بازار معاملات ملکی هستید و به شیوه دپارتمانی کار می‌کنید، متد 9RGB به شما کمک می‌کند حرکت خود در مسیر صحیح را به شیوه‌ای منظم و علمی نظارت کرده و بهترین اقدامات را در بهترین شرایط انجام دهید.

در صورتی که یک املاک دپارتمانی بزرگ با کارشناسان فروش زیادی دارید، به خوبی می‌دانید که حفظ نفوذ و اعتبار کار دشواری‌ست. برای باقی ماندن در جمع بهترین‌ها باید مدام بینش خود در خصوص کسب و کارتان را بروز نگه دارید.

متن 9RGB به شما کمک می‌کند بینش خود در خصوص املاک دپارتمانی را مدام بروز نگه داشته و همیشه در صدر بمانید.

مزایای استفاده از متد 9RGB برای کارشناسان فروش

کارشناسان فروش بخش مهمی از زنجیره معاملات ملکی هستند. نکته جالب در خصوص کارشناسان فروش این است که فعالیت آن‌ها هم درست مثل فعالیت یک آژانس املاک دپارتمانی، از ۹ بلوک طلایی تشکیل شده است.

بنابراین استفاده از متد 9RGB می‌تواند به شما هم برای بهتر شدن و افزایش درآمد کمک کند. همانطور که گفتیم هر فعالیت اقتصادی در هر جایگاهی، برای رشد و قدرتمند شدن نیاز به داشتن بینشی قدرتمند است.

شما هم به عنوان کارشناس فروش با به کارگیری متد 9RGB می‌توانید به بینش مورد نیاز خود رسیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قدم‌هایی بلد در راستای تبدیل شدن به یک مشاور املاک کارکشته بردارید.

مزایای استفاده از متد 9RGB برای مشاورین املاک سنتی

شاید به عنوان یک مشاور املاک سنتی احساس کرده‌اید که هر روز کار برای شما سخت‌تر می‌شود. شاید بوجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی مثل دیوار و شیپور را مانع و تهدیدی برای خود می‌بینید.

این در حالی است که همین موارد که برای شما تهدید به حساب می‌آید، برای رقیبان شما فرصت و ابزار کار هستند. فکر می‌کنید چرا؟

این مسئله باز هم به تفاوت بینش یک مشاور املاک سنتی در مقابل یک آژانس املاک حرفه‌ای برمی‌گردد. همانطور که گفتیم متد 9RGB به شما در ساخت یک بینش جدید و مقاوم کمک می‌کند.

بینشی که متد 9RGB در اختیار شما می‌گذارد، می‌تواند به شما به عنوان یک مشاور املاک سنتی کمک کند تا سریع‌تر از آنچه تصورش را می‌کنید، از تمام تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنید.

البته باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که تنها مزیت استفاده از این متد افزایش چشمگیر درآمد نیست. بلکه با به کار گیری متد 9RGB می‌تواند اعتبار خود در بازار املاک را نزد مشتریان افزایش داده و آن را حفظ کنید. علاوه براین اجرای این متد در کسب و کار شما می‌تواند باعث گسترش محدوده کاری و نفوذ بیش‌تر شما در بین رقبا شود.

گروه تحقیقات بازار مسکن مهندس علیرضا عمویی

https://alirezaamooei.com/?p=1345