آیا تبلیغات املاک در تلگرام می‌تواند باعث افزایش درآمد مشاورین املاک یا آژانس‌های املاک شود؟ استفاده از تلگرام چگونه می‌تواند به مشاورین املاک کمک کند؟ برای تبلیغات موفق املاک در تلگرام باید به چه نکاتی دقت کرد؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم.

یک مشاور املاک برای ماندن و درخشش در بازار، نیاز به فوت‌وفن‌های جدید بازاریابی ملک دارد. شبکه‌های اجتماعی یکی از این فوت‌وفن‌ها است. در میان شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغات املاک در تلگرام یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

هر چند با فیلترینگ این شبکه اجتماعی محبوب؛ محدودیت‌هایی برای آن ایجاد شد، اما بنا بر آمارها تلگرام در ایران همچنان بین 40 تا 50 میلیون نفر عضو فعال دارد. برخی از مشاوران املاک تجربه خوبی از تبلیغ ملک در تلگرام دارند و کسب‌وکار خودشان را از این طریق گسترش داده‌اند.

در عوض بسیاری دیگر بعد از مدتی فعالیت، آن را رها کرده‌اند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شاید در ابتدا آسان به نظر برسد، اما در عمل اینگونه نیست. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا از چم‌وخم‌های فعالیت مشاوران املاک در تلگرام بیشتر صحبت کنیم.

تبلیغات املاک در تلگرام؛ سرمایه‌گذاری کم‌هزینه اما بلندمدت  

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغاتی جزء معدود روش‌های کم‌هزینه یا حتی بی‌هزینه محسوب می‌شود. با این حال، برای موفقیت در آن شاید نیاز به هزینه ریالی نباشد، اما هزینه زمانی و تخصصی برای موفقیت در آن کاملا لازم است.

ویژگی‌ اصلی فعالیت و موفقیت در اکثر شبکه‌های اجتماعی، زمان‌بر بودن آن است که تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از مشاوران املاک با شور و اشتیاق زیادی دست به ایجاد کانال تلگرامی می‌زنند و حتی شاید در ابتدا مخاطبان خوبی را جذب کنند. اما بعد از مدتی فعالیت آن‌ها کم شده و حتی رها می‌کنند.

بنابراین بازاریابی املاک در تلگرام همانند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که نباید انتظار بازدهی کوتاه‌مدت از آن داشته باشیم. سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید که با خرید زمینی به دنبال کسب سود است. طبیعتا او نباید انتظار داشته باشد که صرف مدت کوتاهی به سود زیادی دست پیدا کند.

از طرفی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شاید کم‌هزینه یا بی‌هزینه باشد، اما نیاز به فعالیت مستمر دارد. محتوا قلب تپنده این شبکه‌ها است. پس حتی اگر می‌توانید در هفته یک پست در مورد ملک و املاک یا وضعیت بازار و مواردی از این قبیل منتشر کنید.

فعالیت مستمر در کنار داشتن دیدگاه بلندمدت، دو بال موفقیت مشاوران املاک در تلگرام هستند. اگر این دو بال را در خود می‌بینید، ادامه داستان را پی می‌گیریم.

تبلیغات در تلگرام چطور به مشاوران املاک کمک می‌کند؟

بعد از چند وقت که یک مشاور املاک به طور پیوسته و منظم در تلگرام دست به انتشار محتوا زد، کم‌کم شاهد افزایش بازدید پست‌ها و بالا رفتن تعداد اعضای کانال یا گروه خود خواهد بود. رسیدن به این جایگاه می‌تواند به چند طریق به پیشرفت مشاوران املاک کمک کند که به آنها اشاره می‌کنیم.

جذب فایل املاک از طریق تلگرام

فعالیت طولانی و پیوسته در کنار تولید محتوا هوشمندانه در تلگرام بهترین راه برای جلب اعتماد خریداران یا فروشندگان ملک است. آنها بعد از مدتی که فعالیت مشاور املاک را مشاهده کنند، تصویر ذهنی مثبتی از او در ذهنشان شکل می‌گیرد. تصویری که مبنی بر فعال بودن مشاور املاک است.


حتما بخوانید: آموزش جامع تبلیغات املاک در اینستاگرام 


خلق این اعتماد باعث می‌شوند تا افراد به مرور فایل‌های خود را جهت خرید و فروش از طریق تلگرام به مشاوران املاک بسپارند. دسترسی آسان به مشاور املاک از طریق تلگرام نسبت به مراجعه حضوری نیز دلیل دیگری است که باعث جذب فایل از مشتری در تلگرام می‌شود.

در طول مدت فعالیت نباید با انتشار برخی پست‌ها به خصوص پست‌های غیر مرتبط به حرفه‌ی املاک؛ اعتماد کاربر را سلب کرد. خرید و فروش ملک به سرمایه بالایی نیاز دارد. از همین رو جلب اعتماد افراد برگه برنده‌ای است که مشاوران املاک نباید آن را به آسانی از دست دهند.

جذب سازندگان ملک و املاک

سازندگان یکی دیگر از بازیگران مهم بازار مسکن هستند که برای ساخت‌وساز نیاز به رصد کردن بازار و کسب اطلاعات به روز از آن دارند. انتشار پست‌های مرتبط در این خصوص و فعالیت مستمر باعث جذب این گروه از افراد نیز خواهد شد. این ارتباطات می‌تواند جرقه‌های همکاری را به مرور بزند.

فراموش نکنید که سازندگان از جمله بهترین مشتریان مشاورین املاک هستند. چرا که اگر بتوانید باب همکاری را با آن‌ها بگشایید، هم کمیسیون خوبی به شما پرداخت می‌کنند، هم می‌توانید معاملات متعددی با آن‌ها داشته باشید.

جذب افراد فعال و سرمایه‌گذاران در بازار ملک

این گروه، افرادی هستند که از طریق خرید و فروش ملک و سرمایه‌گذاری در این بازار، به دنبال کسب سود هستند. حساب سرمایه‌گذاران از خریداران شخصی یا سازندگان جدا است.

این افراد نیز همانند سازندگان نیاز به داشتن اطلاعات بروز شده از بازار دارند. کانال یا گروه تلگرامی می‌تواند راهی مناسب برای جذب این افراد و فراهم کردن زمینه‌های همکاری با آنان باشد.

نکته: گروه دیگری که از طریق تبلیغات در تلگرام جذب خواهند شد، سایر مشاورین املاک و دلالان هستند. این گروه در واقع رقیب مشاوران املاک خواهند بود. بنابراین نباید اطلاعات کامل ملک از جمله آدرس یا اطلاعات مالک در تلگرام منتشر شود. چرا که می‌تواند مورد بهره‌برداری از طرف سایر همکاران و دلالان بازار قرار گیرد.

تبلیغات مشاورین املاک در تلگرام

نکاتی که  مشاوران املاک برای موفقیت در تبلیغات تلگرام باید بدانند

در ابتدا اشاره کردیم که فعالیت در تلگرام شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در عمل اینگونه نیست. در اینجا می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که برای موفقیت مشاوران املاک در تلگرام ضروری است. ضمن آنکه برخی از نکات نیز عمومی بوده و هر کسب‌وکاری باید آن را رعایت کند.

انتشار اطلاعات و محتوای مفید

معمولا بسیاری از مشاوران، تبلیغات املاک در تلگرام را اینطور می‌بینند که فایل‌های در دسترس خود را در آنجا قرار دهند و به این ترتیب برخی مشتری‌ها را جذب کنند. این کار به هیچ وجه اشتباه نیست و اتفاقا مسیر کاملا درستی است. اما به تنهایی کافی نیست.

انتشار فایل‌ها موجب جذب افرادی می‌شود که برای مدت زمان خاصی به دنبال خرید یا فروش ملک هستند. این مدت زمان ممکن است از یک هفته تا نهایتا شش ماه باشد. اما بعد از آن این افراد نیازی نداشته و گروه یا کانال را ترک می‌کنند.

در کنار این گروه، مخاطبان دیگری نیز هستند که باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود. این افراد همان سرمایه‌گذاران، فعالان بازار، دلالان یا سایر مشاوران املاک هستند. صرف انتشار فایل املاک ممکن است آنها را جذب نکند. بنابراین باید راه دیگری در پیش گرفت.

این راه همان انتشار محتوا و اطلاعات مفید در مورد ملک و املاک است. اطلاعات مفید می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد. اما بهترین کار برای درآوردن این اطلاعات تهیه چک لیستی از سوالاتی است که خریداران، فروشندگان و مردم از شما می‌پرسند.

همچنین تهیه چک لیستی از مشکلات افراد در خرید و فروش ملک از قبیل مشکلات حقوقی رایج املاک یا سوالات مربوط به تغییرات قیمت می‌تواند برای انتشار محتوا مناسب باشد. مشاوران املاک باید با اطلاعات مناسب و قلم جذاب، به این سوالات پاسخ دهند.

با این کار نیازهای اطلاعاتی مخاطبان شناسایی شده و برای رفع آنها محتواهای مناسب انتشار داده می‌شود. ادامه این روند نه تنها باعث ماندگاری فعالان بازار در گروه یا کانال خواهد شد، بلکه دسته اول که برای مدت کوتاهی مهمان بودند را نیز ماندگارتر خواهد کرد.

ضمن آنکه پست‌هایی که ارزش بالایی داشته باشند، معمولا توسط افراد انتشار داده می‌شود که به مررو زمان باعث افزایش تعداد مخاطبان خواهد شد.

جذابیت و خلاقیت در انتشار محتوا

دنیای شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که رنگ‌ها، آیکون‌ها، تصاویر و هر ویژگی ظاهری و بصری که نگاه مخاطب را جذب کند، از اهمیت ویژه‌ای در آن برخوردار هستند. بنابراین به هنگام انتشار پست‌ها در تلگرام حتما باید از آیکون‌ها و ایموجی‌های جذاب استفاده شود.

به طور مثال، بهتر است ابتدای متن یک ایموجی جذاب و البته مرتبط با متن قرار داده شود. این کار در میانه یا انتهای متن و بسته به موضوع می‌تواند تکرار شود. هر چند نباید که رسمیت و محتوای اصلی متن را به حاشیه ببرد.


حتما بخوانید: بازاریابی اینترنتی املاک؛ آموزش نکات و روش‌ها 


هنگام نوشتن پست بهتر است که همان ابتدای متن اشاره کوتاهی در حد چندین عبارت یا اصطلاح به اصل داستان شود. این کار مخاطب را ترغیب می‌کند که مابقی داستان را دنبال کند. متن‌ها و پاراگراف‌های طولانی چشم مخاطب را اذیت می‌کند. پس ایجاد فاصله به خوانایی و جذابیت کمک می‌کند.

در دسترس قرار دادن راه‌های ارتباطی در انتشار محتوا یکی دیگر از نکات مهم است که دسترسی به مشاور املاک را برای مخاطب راحت‌تر می‌کند. راه‌های ارتباطی می‌تواند شامل آدرس کانال، شماره تلفن ثابت و همراه، آی‌دی تلگرامی مشاور یا هر آدرس دیگری باشد که دسترسی و پاسخگویی بهتری در قبال مخاطبان دارد.

برای جذابیت بیشتر پست‌ها بهتر است از تصاویر مناسب نیز استفاده شود. البته باید دقت شود که عکس‌ها نباید به صورت عمودی و بلکه افقی باشند.

توزیع و پخش محتوای تولید شده

نباید تصور کرد که با انتشار یک پست کار تمام شده است. بلکه گام بعدی توزیع محتوا به روش‌های مختلف است تا به دست گروه‌های هدف برسد. معمولا اشتباهی که برخی مشاوران املاک مرتکب می‌شوند این است که به محض انتشار یک پست، آن را به تمامی گروه‌های تلگرامی فارغ از موضوع و مخاطب آن‌ها ارسال می‌کند یا آنکه هر فردی را به گروه یا کانال خود اضافه می‌کنند.

شما باید ابتدا تشخیص دهید که مخاطبان و گروه‌های هدف در کجا هستند. برای این کار می‌توانید در گروه‌‌های مرتبط کاری عضو شوید و پست‌ها را در آنجا توزیع کنید. همچنین با افراد و فعالان بازار رابطه برقرار کرده و پست‌ها را برای آن‌ها ارسال کنید.

برای بهتر دیده شدن یک پست می‌توانید آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنند یا آنکه کاربر را به کانال و گروه خود هدایت کنید. در هر صورت باید سن، جنس، شغل و سایر اطلاعات مهم مخاطب در نظر گرفته شود و متناسب با این ویژگی‌ها محتوا برای آن‌ها ارسال شود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که تمام این اقدامات در راستای آن است که مشاوران املاک بتوانند مشتری بیشتری پیدا کرده و در کسب‌وکارشان رشد بیشتری را تجربه کنند. بنابراین نیاز است که در بخش‌های مختلف متن از کاربران برای استفاده از خدماتشان دعوت کنند.

برای نمونه می‌توانند در انتهای متن یا در میانه آن با یک جمله جذاب، کاربران را برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید و فروش املاک یا بررسی وضعیت بازار سوق دهند.


بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم فرم ج سبز است؟


دسته‌بندی محتوا برای راحتی مخاطب

فرض کنید تصمیم گرفته‌اید در ۴ دسته زیر برای مخاطب خود در کانال تلگرام محتوا تولید کنید:

  1. فایل‌های املاک
  2. تغییرات قیمتی
  3. مشکلات حقوقی
  4. املاک اکازیون

احتمال دارد هر کدام از این محتواها، طرفداران خاص خود را داشته باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید کار مخاطب جهت دسترسی به هر کدام از این محتواها را راحت‌تر کنید، می‌توانید یک هشتگ (#) اختصاصی برای آن در نظر بگیرید.

مثلا املاک اکازیون را با هشتگ: #املاک_اکازیون یا محتوایی که در خصوص مشکلات حقوقی در معاملات ملکی است را با #حقوقی از سایر پست‌ها متمایز کنید.

می‌توانید یک پست به عنوان راهنمای استفاده از محتوای کانال ایجاد کنید و به مخاطب توضیح دهید با کلیک بر روی هشتگ #حقوقی می‌توانید به کلیه محتواهای حقوقی کانال دسترسی داشته باشد. در نهایت برای اینکه این پست همیشه در دسترس کاربر باشد، می‌توانید آن را در کانال پین کنید.

در استفاده از هشتگ به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • بعد از نوشتن علامت # نباید از فاصله استفاده کنید. به عبارت دیگر کلمه بعد از # باید این علامت چسبیده باشد.
  • اگر هشتگ مورد نظر شما دو کمله‌ای بود، مثل املاک اکازیون، باید بین این دو کلمه از کاراکتر _ استفاده کنید.
  • اگر هشتگ شما دو کلمه‌ای بود، نباید قبل و بعد از _ از فاصله استفاده کنید. یعنی کلمات قبل و بعد از _ باید به این کاراکتر چسبیده باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به فوت‌وفن‌های تبلیغات املاک در تلگرام اشاره کنیم و مزایای این کار را نشان دهیم. اما باز هم تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه نباید فعالیت در تلگرام را به عنوان یک هدف کوتاه مدت در نظر بگیرند. بازدهی این کار به صورت بلندمدت خود را نشان خواهد داد.

در آخر نباید فراموش کرد که فعالیت در تلگرام برای مشاوران املاک بخشی از وقت و زمان آنها را به خود اختصاص می‌دهد. در حالی که ممکن است با اختصاص این وقت به سایر فعالیت‌ها بازدهی بیشتری را کسب کنند. تشخیص این امر با مشاور املاک خواهد بود. هر چند که در بلندمدت تبلیغات تلگرام در املاک بازدهی خود را خواهد داشت.

در صورتی که سوال یا ابهامی در خصوص تبلیغات املاک در تلگرام دارید، سوال خود را در انتهای همین مقاله در بخش نظرات مطرح کنید. به سوال شما در اسرع وقت پاسخ می‌دهیم.

https://alirezaamooei.com/?p=2801