در سالیان اخیر تقریبا اکثر قریب به اتقاق مشاوران به تبلیغات املاک در دیوار روی آورده‌اند. دیوار بستر و پلتفرمی است که بسیاری از کسب‌وکارها و افراد مختلف از آن برای عرضه محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

از ابتدای شروع فعالیت دیوار تاکنون، بسیاری از مشاوران املاک از این بستر برای مشتری‌یابی و عرضه فایل‌های خود از آن استفاده می‌کنند. اما دیوار کارکردهای دیگری نیز دارد و بهتر است مشاوران املاک تنها به این موارد اکتفا نکنند. آنها می‌توانند از این بستر استفاده‌های بهینه‌تری نیز داشته باشند.

ما در این مقاله کنار شما هستیم تا ضمن اشاره به مزایای مهم دیوار برای مشاوران املاک، به این سوال پاسخ دهیم که تبلیغات املاک در دیوار چگونه باید باشد تا بهترین استفاده را از آن داشته باشند.

چرا باید مشاوران املاک در دیوار حضور پررنگی داشته باشند؟

کارکرد اصلی دیوار برای مشاوران املاک افزایش تعداد مشتریان است که تقریبا اکثر مشاوران نیز همین هدف را در ذهن دارند. اما پلتفرم دیوار می‌تواند مزایای دیگری نیز برای آن‌ها داشته باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

افزایش تماس‌ها و مراجعه مشتریان

با قرار دادن فایل املاک در دیوار به مرور مشتریان بعد از بازدید آگهی‌ها با مشاوران تماس می‌گیرند. پس اولین کارکرد آن همان افزایش به اصطلاح زنگ‌خور آژانس املاک است. هر کدام از این تماس‌ها می‌تواند سرنخ یک معامله چند میلیونی برای مشاوران باشد.

به دست آوردن فایل املاک

بسیاری از مشاوران؛ املاکی که مشتریان در دیوار منتشر می‌کنند را پیدا کرده، سپس با یک تماس تلفنی آن را در فایل‌های خود قرار می‌دهند و به این ترتیب مشتری بیشتری جذب می‌کنند.

حتما بخوانید: هر آنچه مشاوران از تبلیغات املاک در تلگرام باید بدانند

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آنها بنا به دلایلی معمولا با این کار فایل‌های خوبی به دست نخواهند آورد. ما در ادامه این مقاله به روشی کارآمد برای فایل‌یابی در دیوار اشاره خواهیم کرد.

ایجاد و بهبود برند

شاید بتوان گفت که اکثر مشاوران املاک از این مزیت دیوار غافل هستند. بیشتر آن‌ها به دنبال جذب مشتری یا پیدا کردن فایل‌های جدید هستند.

در حالی که فعالیت طولانی مدت و البته با برنامه و هدفمند به ارتقاء برند مشاور املاک در یک ناحیه یا مناطق خاص کمک می‌کند و باعث می‌شود اعتبار بیشتری به دست آورند.

 مشاورین املاک چطور تبلیغات بهتری در دیوار داشته باشند؟

مشاوران املاک برای استفاده بهینه از دیوار و تبلیغات بهتر املاک خود، باید تعداد آگهی‌ها را افزایش دهند که ممکن است برخی از آنها با این کار مخالف باشند.

برخی از مشاوران املاک تمایلی برای افزایش تعداد فایل‌ها در دیوار ندارند. حتی برخی از آن‌ها به علت پولی شدن درج آگهی در دیوار، نسبت به گذشته فایل‌های کمتری را در آن قرار می‌دهند.

باید گفت مبالغی که دیوار بابت درج آگهی از مشاوران دریافت می‌کند نسبت به درآمدی که از کمیسیون معاملات به دست می‌آورند ناچیز است. برای نمونه ممکن است دریافتی یک کمیسیون با تمام پولی که مشاوران بابت درج آگهی در دیوار در سال هزینه می‌کنند، برابری می‌کند.

خصوصا اگر آن‌ها بتوانند با مشتریان در خصوص مبلغ دریافتی کمیسیون به صورت توافقی به یک عدد برسند تا آنکه نرخ مصوب کمیسیون را دریافت کنند. بنابراین فعالیت مشاوران در دیوار یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت است. (برای آشنایی بیشتر با کمیسیون توافقی مقاله زیر را مطالعه کنید.)

حتما بخوانید: چطور با کمیسیون توافقی درآمد مشاوران املاک چند برابر می‌شود

نکات مهم آگهی‌های تبلیغات املاک در دیوار که مشاوران املاک باید بدانند

مشاوران املاک برای رسیدن به اهداف بالا یعنی جذب فایل از دیوار و ارتقاء برندسازی، باید یک سری اطلاعات را در آگهی‌های املاک خود در دیوار اضافه کنند. این اطلاعات در حکم کارت ویزیت فعالیت آن‌ها در دیوار بوده و نیاز است که به یک ساختار مشخصی در خصوص جزئیات و اطلاعات این کارت برسند.

بعد از آن در تمامی آگهی‌ها عینا اطلاعات این کارت ویزیت باید تکرار شود. با گذشت زمان و تکرار مشاهده آگهی توسط مشتریان، چشم آن‌ها به ساختار و قالب آگهی املاک شما عادت کرده و آن را در ذهن به خاطر می‌سپارند. این نکته به بحث روانشناسی در تبلیغات برمی‌گردد که فاکتور تکرار تبلیغات یکسان برای تثبیت در ذهن مشتری یکی از آن‌ها است.

آگهی‌های تبلیغات املاک در دیوار

نحوه نوشتن آگهی املاک در دیوار تاثیر بسزایی در افزایش تماس‌ها و جذب مشتری دارد.

تثبیت آگهی املاک در ذهن مشتریان باعث می‌شود تا آن‌ها املاک خود را برای فروش یا خرید و اجاره به آن املاک بسپارند. چرا که بسیاری از مشتریان طی مدت زمانی که در حال انجام معامله هستند، در پلتفرم دیوار مشغول کشف و بررسی قیمت‌ها هستند. آن‌ها با مشاهده مستمر آگهی‌های یک مشاور املاک در قالب و ساختار مشخص، تصور یک آژانس املاک فعال در ذهنشان ایجاد می‌شود.

به جای نام شخصی نام آژانس املاک را در آگهی قرار دهید

برخی از مشاوران تمایل دارند تا به جای نام آژانس املاک از نام شخصی خود استفاده کنند که توصیه ما این است از انجام این کار پرهیز کنند. چرا که بحث اعتماد برای فعالیت در این حوزه بسیار مهم است. ایجاد آگهی املاک از طرف یک آژانس، اعتماد بیشتری را برای مشتری ایجاد می‌کند تا اینکه آگهی از طرف یک فرد باشد.

هر چند برندسازی شخصی هم برای مشاوران املاک اهمیت دارد، اما جای آن در تبلیغات املاک در دیوار نیست. بهترین جا برای برندسازی شخصی موقع ارتباطات با مشتری است.

محصول آموزشی: آموزش آگهی‌نویسی و پاسخ‌گویی تلفنی 

چرا که ممکن است یک آژانس املاک چندین مشاور داشته باشد که هر کدام از آن‌ها بعد از مدتی به همکاری با آژانس خاتمه دهند. بنابراین استفاده از نام آژانس قدرت و اعتمادسازی بیشتری برای آن دارد تا استفاده از نام فرد.

نام آژانس املاک را در ابتدی آگهی قرار دهید

بهتر است که ابتدای آگهی نام مجموعه مشاور املاک نوشته شود. چرا که اولین چیزی که مشتری با دیدن آگهی مشاهده می‌کند، نام مجموعه خواهد بود. این کار باعث می‌شود تا مشتریان نام آن را به خاطر بسپارد. بعد از آن می‌توان اطلاعات ملک و سایر موارد را در ادامه آگهی قرار داد.

شعار تبلیغاتی پایین‌تر از نام آژانس قرار گیرد

بهتر است شعار تبلیغاتی املاک را پایین‌تر نام املاک قرار داد. توصیه می‌کنیم آژانس‌های املاک یک شعار تبلیغاتی مناسب برای خود انتخاب کنند.

این شعار نوشته‌ای است که باعث می‌شود مخاطب مجموعه را با آن بشناسد و با شنیدن نام آژانس این شعار در ذهن او تداعی شود و برعکس. برای آشنایی بیشتر با انتخاب نام شعار تبلیغاتی توصیه می‌کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

حتما بخوانید: راهنمای گام به گام شعار تبلیغاتی املاک 

بعد از شعار تبلیغاتی شماره تماس خود را قرار دهید

اصلی‌ترین هدف از درج آگهی همان افزایش تعداد تماس است. بنابراین بعد از شعار تبلیغاتی باید شماره تماس اصلی مجموعه قرار داده شود. در اینجا بهتر است با یک خط افقی یا برخی کاراکترها این بخش از کارت ویزیت را از اطلاعات ملک جدا می‌کنیم.

بعد از شماره تماس، اطلاعات ملک را به صورت ساختارمند بنویسید

نوشتن اطلاعات ملک باید ساختار خاص خود را داشته باشد که مخاطب با دیدن آن بتواند به صورت جامع اطلاعات مفیدی در خصوص ملک کسب کند. این کار همچنین به ماندگاری آگهی در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

برای ایجاد ساختار مناسب می‌توان از کاراکترها برای تفکیک اطلاعات مختلف ملک استفاده کرد. برای نمونه می‌توان از خط تیره (-) یا خط اسلش (/) و سایر کارکترها استفاده کرد.

حتما بخوانید: آموزش بازاریابی املاک برای مدیران و مشاوران املاک 

این کار باعث می‌شود تا چشم مخاطب به ساختار آگهی عادت کرده و آشنا شود. به طوری که هر بار که آگهی‌های شما را می‌بیند، متوجه می‌شود که این آگهی برای کدام املاک است.

در آگهی املاک از مشتریان خود دعوت به همکاری کنید

بهتر است در انتهای متن آگهی و بعد از اطلاعات ملک، با یک نوشته جذاب از مخاطب برای گرفتن تماس یا ارسال پیام و مواردی از این قبیل دعوت کرد. برای نمونه می‌توان از جمله «ملک خود را برای فروش به ما بسپارید» یا «برای اطلاع از موارد مشابه با ما تماس بگیرید» استفاده کرد. قرار دادن این متن تاثیر بسزایی در ترغیب مخاطب برای برقراری تماس یا ارسال پیام دارد.

در انتها آدرس خود را وارد کنید

در بخش انتهایی آگهی بهتر است آدرس مجموعه املاک را قرار داد. لازم نیست که آدرس کامل و با جزئیات باشد، اما بهتر است حداقل محدوده آن مشخص باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم به نکاتی در خصوص تبلیغات املاک در دیوار اشاره کنیم که مشاوران املاک می‌توانند برای فایل‌یابی بهتر، برندسازی، افزایش تماس، جذب مشتری بیشتر و عرضه فایل از این نکات استفاده کنند.

در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در خصوص تبلیغات املاک در دیوار، می‌توانید سوال خود را در انتهای همین مقاله در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به سوال شما پاسخ دهیم.

https://alirezaamooei.com/?p=2864