تغییرات تکنولوژی در سالیان اخیر بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کرده که فعالیت مشاوران املاک نیز از این قضیه مستثنی نبوده است. در میان پلتفرم‌های مختلف، مشاوران املاک سال‌ها است که با پلتفرم دیوار سروکار دارند.

شاید در ابتدا فعالیت در دیوار کار ساده‌ای به نظر برسد، اما مشاوران می‌توانند با یادگیری برخی فوت‌وفن‌ها در خصوص نکات آگهی‌نویسی در دیوار؛ به درآمد بیشتری برسند و برند کسب‌وکارشان را نیز بهبود دهند.

در این مقاله تلاش داریم تا به مهم‌ترین نکات آگهی‌نویسی در دیوار برای مشاوران املاک بپردازیم. به‌کارگیری این نکات در بلندمدت؛ نتیجه خود را بر روی شاخص‌های کلیدی کسب‌وکار مشاوران املاک نشان می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب عنوان آگهی

عنوان دو کارکرد اساسی دارد که اولین آنها ایجاد جذابیت برای مخاطب است. هنگامی که مخاطب وارد بخش املاک دیوار می‌شود؛ اولین بخشی که با آن ارتباط چشمی برقرار می‌کند، همان عنوان آگهی‌ است. پس چه بسا که عناوین جذاب آنها را به کلیک بر روی آگهی و مشاهده متن کامل آن ترغیب ‌کند.

اما کارکرد مهم دیگر عنوان؛ خود را هنگام جستجوی مخاطبان نشان می‌دهد. سازوکار دیوار به گونه‌ای است که به هنگام جستجوی مخاطب، آگهی‌ها را براساس نام عناوین و کلمات به کار رفته در آن‌ به مخاطب نشان می‌دهد.

هر چند ممکن است این سازوکار در آینده دستخوش تغییر شود. به هر حال، عنوان، بخش بسیار مهم آگهی دیوار را تشکیل می‌دهد. اما چگونه یک عنوان آگهی جذاب بنویسیم؟

به شرایط مهم ملک در عنوان اشاره کنید

هیچ فرمول جادویی برای انتخاب عنوان مناسب و جذاب وجود ندارد و مشاور املاک باید متناسب با شرایط ملک و آگهی، یک عنوان جذاب اختصاصی انتخاب کند. با یک مثال بیشتر توضیح می‌دهیم.

حتما بخوانید: مهم‌ترین روش‌های فایل‌یابی املاک که مشاوران املاک باید بدانند 

معمولا در هر منطقه‌ای که مشاور املاک فعالیت می‌کند، برخی محله‌ها، کوچه‌ها یا خیابان‌ها بنا به شرایطی که دارند، دارای جذابیت بیشتری برای مخاطبان هستند، پس چه بهتر که در صورت امکان از نام آن محله یا خیابان در عنوان آگهی استفاده کنیم. این کار به جذابیت عنوان و امکان کلیک کردن بر روی آگهی بسیار کمک می‌کند.

ضمن آنکه نباید فراموش کرد قرار دادن نام محلات و خیابان‌های خوش‌نام در عنوان، باعث می‌شود هنگام جستجوی مخاطبان در خصوص آن محله یا خیابان، دیوار آگهی آن‌ها را به مخاطب نمایش دهد.

در یک مثال دیگر، بسیاری از واحدهای مسکونی که دارای متراژ حدود 120 متر هستند، ممکن است به صورت سه خواب یا دو خواب باشند. چنانچه ملک سه خواب بود، بهتر است این عبارت در عنوان آگهی قید شود.

دلیل این کار آن است که بسیاری از مخاطبان به علت تولد فرزند و افزایش تعداد خانوار نیاز به واحد مسکونی سه خواب دارند، اما معمولا پول کافی برای رهن یا خرید واحدهای 150 یا 170 متر ندارند.

بنابراین یک واحد 120 متری سه خواب برای آن‌ها گزینه‌ مناسبی خواهد بود. این مثال برای متراژهای پایین‌تر و با تعداد اتاق کمتر نیز صدق خواهد کرد.

این موارد تنها چند مثال بودند برای آنکه نشان دهیم چطور می‌توان متناسب با ویژگی‌های هر ملک و هر آگهی یک عنوان مناسب و جذاب انتخاب کرد.

از ویژگی‌های مهم منطقه در عنوان استفاده کنید

نکته دیگر برای جذابیت عنوان آگهی، توجه به ویژگی‌هایی مهم هر منطقه‌ است که به احتمال زیاد مخاطب آن را جستجو می‌کند. هر مشاور املاک باید به این نکته توجه کند که مخاطبان در آن منطقه به چه شیوه‌ای جستجو می‌کنند تا در انتخاب عناوین از آن استفاده کنند.

برای نمونه ممکن است در یک منطقه بیشتر مخاطبان براساس متراژ واحد مسکونی جستجو کنند یا همانند مثال قبل براساس خیابان‌ها و محله‌های خوش‌نام جستجو کنند.

به هیچ وجه غلط املایی نداشته باشید

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص عنوان، نداشتن غلط املایی است. به کار بردن اشتباه واژگان و عبارات در عناوین، به احتمال بسیار زیاد شانس دیده شدن آن آگهی به هنگام جستجوی مخاطبان را از بین می‌برد.

حتما بخوانید: هر آنچه مشاوران از تبلیغات املاک در تلگرام باید بدانند

برای نمونه امکان دارد برخی کلمات و عبارات (مثلا کوچه صابونی و سابونی) به دو صورت نوشته شوند. اما در واقعیت یکی از آن‌ها درست باشد. بنابراین باید عبارات صحیح‌ را انتخاب کرد.

نکات مهم نوشتن آگهی دیوار

نکات مهم در نوشتن متن آگهی

یکی دیگر از نکات آگهی‌نویسی در دیوار برای مشاروان املاک، بحث متن آگهی است. نکته مهم و اساسی که باید به آن توجه کرد این است که قرار نیست مشاور املاک در متن آگهی ملک را حتما به فروش برساند یا آن را اجاره دهد، بلکه جای فروش ملک در جلسه عقد قرارداد است.

همچنین قرار نیست که در متن آگهی مشتری را برای خرید متقاعد کند. چرا که این کار باید به هنگام بازدید از ملک انجام شود.

از طرفی در متن آگهی قرار نیست که مشتری را برای بازدید از ملک راضی کنیم، بلکه این کار باید به هنگام تماس تلفنی انجام شود. در واقع می‌توان گفت هدف اصلی آگهی، ترغیب مشتری به تماس تلفنی با مشاور املاک است.

در ادامه توضیح می‌دهیم برای رسیدن به این هدف، در متن آگهی ملک چه مواردی باید قید شود؟

از ذکر قیمت خودداری کنید

مشاور املاک باید در متن آگهی تلاش کند تا مشتری با او تماس بگیرد. وقتی هدف مشاور املاک در متن آگهی ترغیب مخاطب برای برقراری تماس باشد، بنابراین نباید تمام اطلاعات مربوط به ملک را در متن آگهی قرار دهد.

بهتر است که مشاور املاک برخی از نکات مهم و جذاب را در متن آگهی نوشته و از نوشتن برخی نکات دیگر خودداری کند.

حتما بخوانید: راهنمای نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی برای مشاورین املاک 

پیشنهاد ما این است که قیمت ملک در متن آگهی قرار نگیرد. چرا که معمولا مشتریان به دو دلیل زیر برای برقراری تماس با مشاور املاک ترغیب می‌شوند:

۱- پرس‌وجو درباره قیمت ملک

۲- اطلاع دقیق‌تر از محدوده ملک

نکته مهم دیگر در متن آگهی، دسته‌بندی اطلاعات است. بهتر است اطلاعات بخش‌های مختلف را به وسیله کاراکترها یا با استفاده از ایجاد فاصله دسته‌بندی کنید. همچنین در اینجا نیز همانند عنوان نباید غلط املایی داشته باشید.

از آگهی فیک دوری کنید

یکی از اشتباهاتی که متاسفانه برخی از افراد مرتکب آن می‌شوند، نوشتن آگهی به اصطلاح فیک و اشتباه برای بالا بردن تماس تلفنی است.

برخی از مشاورین املاک با ارائه اطلاعات جذاب از ملکی که اصلا وجود ندارد، تلاش می‌کنند تا مخاطب را وادار به تماس کنند. سپس بعد از تماس اینگونه وانمود می‌کنند که این ملک به فروش رفته و سایر ملک‌ها را به او پیشنهاد می‌دهند.

شاید در ابتدا برخی از مشاوران املاک تصور کنند این کار به افزایش مشتریان آن‌ها کمک می‌کند. اما باید گفت که این کار در بلندمدت باعث بی‌اعتمادی مشتریان می‌شود. چرا که بعد از مدتی از نیت واقعی آنها آگاه می‌شوند.

نوشتن آگهی فیک تنها در یک حالت استثناء قابل قبول بوده و آن هم هنگامی است که مشاوران رقیب قصد دارند تا فایل مورد نظر را برای خود ثبت کنند.

حتی در این حالت نیز متن آگهی باید بسیار مشابه باشد. در واقع باید متناسب با ویژگی‌های ملک، آگهی را به گونه‌‌ای نوشت که هم مشاور املاک رقیب متوجه نشود و هم اینکه جذابیت آن برای گرفتن تماس از طرف مشتری بالا رود. اما در هر صورت نباید مشتری را سرکار گذاشت.

حتما بخوانید: نکات طلایی تبلیغات املاک در دیوار که مشاوران املاک باید بدانند 

احساسات افراد را درگیر کنید

نکته آخر که باید در نکات آگهی‌نویسی در دیوار به آن اشاره کنیم، درگیر کردن احساسات افراد در متن آگهی است. چرا که این کار مشتری را به گرفتن تماس بیشتر ترغیب می‌کند.

مشاوران برای درگیر کردن احساسات افراد می‌توانند بخشی از آگهی را به نکات مهم و مثبت ملک اختصاص دهند. این نکات را می‌توان از مالک ملک پرسید یا به هنگام بازدید از ملک به آن‌ها دقت کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مشاورین املاک در بازدید اول، ملک را به چشم خریدار ببینید. به این ترتیب می‌توانند مواردی که برای خریدار جذاب است را شناسایی کنند و آن‌ها را در متن آگهی خود توصیف کنند.

در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام در خصوص نکات آگهی‌نویسی در دیوار، می‌توانید سوال خود را در انتهای همین مقاله در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به سوال شما پاسخ دهیم.

https://alirezaamooei.com/?p=3197