آیا تبلیغات پیامکی برای کار املاک مناسب است؟ خیلی‌ها می‌گویند عمر تبلیغات اس ام اسی تمام شده است. اما اینطور نیست. در این مقاله درباره نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی املاک شما را راهنمایی می‌کنیم.

قطعا در سال‌های دورتر استفاده از پیامک برای تبلیغات اثر گذاری بیش‌تری نسبت به امروز داشته است. هر چند این اثر گذاری کم‌رنگ‌تر شده، اما از بین نرفته است. برای اینکه از تبلیغات پیامکی در کار املاک به نتیجه برسید، باید بتوانید بهترین متن پیام تبلیغاتی را بنویسید.

گروه آموزشی املاک مهندس علیرضا عمویی در این مقاله اصول این کار را در ۳ گام زیر توضیح می‌دهد:

  • گام اول: انتخاب درست هدف و مخاطب برای ارسال پیامک
  • گام دوم: معرفی ساختار درست برای پیامک
  • گام سوم: نوشتن محتوا (متن) مناسب برای پیامک

در ادامه هر کدام از این مراحل را به صورت مفید و مختصر توضیح می‌دهیم.

گام اول: انتخاب درست هدف و مخاطب برای نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی املاک

گام اول: انتخاب درست هدف و مخاطب برای تبلیغات پیامکی املاک
اگر در قدم اول هدف از تبلیغات پیامکی را به درستی انتخاب نکنیم، تبلیغات موفقی نخواهیم داشت.

هدف شما از تبلیغات پیامکی چیست؟ معرفی آژانس املاک خود؟ افزایش فروش؟ جذب فایل؟ جذب قشر خاصی از جامعه؟ پیش از هر کاری باید هدف خود را به درستی مشخص کنید. اما چطور باید هدف مناسبی انتخاب کرد؟

به خاطر داشته باشید که هر چه هدف شما خاص‌تر باشد، احتمال موفقیت در تبلیغات پیامکی بیش‌تر است. مثلا فرض کنید هدف شما معرفی آژانس املاک است. خب، به چه کسانی باید پیامک ارسال کنید؟ جواب روشنی برای این سوال وجود ندارد.

وقتی پاسخ روشنی به این سوال نیست، یعنی باید پیامک خود را برای همه ارسال کنید. این کار چه نتیجه‌ای به همراه دارد؟ اولین نتیجه این است که هزینه شما به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، دومین نتیجه هم این است که چون مخاطب خاصی ندارید، شناس خوانده شدن پیامک شما کاهش می‌یابد.

بنابراین وقتی هدف مناسبی انتخاب نکرده باشید، با هزینه‌ی بالاتر، نتیجه کمتری می‌گیرید و این به معنای دور ریختن پول است. پس توصیه ما به شما این است که تا زمانی که هدف مناسبی برای تبلیغاتی پیامکی انتخاب نکرده‌اید، اصلا از این روش برای تبلیغات استفاده نکنید.

هدف مناسب برای تبلیغات پیامکی در کار املاک چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدف مناسب برای تبلیغات پیامکی در کار املاک چه ویژگی‌هایی دارد؟
با اهداف مختلفی می‌توانید از تبلیغات پیامکی استفاده کنید، اما این مهم است که هدف خود را مشخص کنید.

ویژگی‌های یک هدف مناسب را در ادامه با یک مثال توضیح می‌دهیم.

فرض کنید هدف خود را این طور تغییر دهید: «معرفی آژانس املاک به سازندگان شهر». حالا یک هدف مشخص و شفاف داریم. برای رسیدن به این هدف می‌دانیم که مخاطب ما سازندگان شهر هستند، بنابراین باید یک بانک اطلاعاتی از شماره تلفن آن‌ها بدست آوریم.

به طور کلی در انتخاب هدف به این موارد توجه کنید:

  • هدف واضح و خاص باشد
  • هدف قابل دستیابی باشد
  • میزان رسیدن به هدف قابل اندازه گیری باشد
  • دستیابی به هدف سودمند باشد

با یک مثال دیگر موضوع را شفاف‌تر می‌کنیم. فرض کنید نزدیک به فصل اجاره هستیم. هدف شما جذب مستاجرین است یا جذب فایل برای اجاره؟ به نظر جذب فایل منطقی‌تر است. بنابراین شما یک هدف واضح و خاص دارید.

می‌توانید پیامک تبلیغاتی را برای موجرینی که قبلا برای آن‌ها قرارداد اجاره بسته‌اید ارسال کنید. می‌توانید از پنل پیامک انبوه استفاده کنید و میزان تماس‌هایی که به واسطه اس ام اس تبلیغاتی بوده را بررسی کنید. بنابراین هدف مورد نظر هم قابل دستیابی است و هم قابل اندازه گیری.

اما آیا این هدف سودمند است؟ شاید قرارداد اجاره با توجه به سابقه و تخصص شما در کار املاک جذاب نباشد. شاید بدست آوردن قرارداد اجاره، بیش‌تر برای یک مشاور املاک تازه کار ارزشمند و حتی حیاتی باشد.

بنابراین باید متناسب با شرایط خود، میزان ارزشمند بودن هدف انتخاب شده را به خوبی بسنجید.

گام دوم: ساختار درست برای نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی املاک چگونه است؟

گام دوم: ساختار درست برای پیامک تبلیغاتی املاک چگونه است؟
سه بخش مهم پیامک تبلیغاتی: نام آژانس املاک، راه ارتباطی و پیام اصلی است.

تا اینجا متوجه شدیم در صورتی که هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی به درستی انتخاب شود، مخاطب به صورت خود به خودی مشخص می‌شود. بعد از انتخاب هدف، باید با ساختار درست پیامک تبلیغاتی آشنا شوید.

هر پیامک تبلیغاتی دارای ۳ بخش مهم است:

  • نام آژانس املاک
  • راه ارتباطی با شما
  • پیام اصلی

چرا اشاره به نام آژانس املاک در پیامک تبلیغاتی اهمیت دارد؟

هر چند اهمیت نام بردن از اسم آژانس املاک بدیهی به نظر می‌رسد، اما متاسفانه شاهد پیامک‌های تبلیغاتی از سوی مشاورین املاک بوده‌ایم که حتی همین نکته را رعایت نکرده‌اند. یک نمونه پیامک تبلیغاتی املاک که به شدت ضعیف است را ملاحظه کنید:

«خرید و فروش آپارتمان، تجاری، زراعی، مشارکت در ساخت. تخفیف در کمیسیون. تماس ———–»

اشاره به نام آژانس املاک از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه مشتری بداند باید با کجا تماس بگیرد. دوم اینکه با اشاره به نام آژانس املاک خود، اسم مجموعه خود را در ذهن مشتری ثبت می‌کنید. حتی اگر دریافت کننده پیامک امروز مشتری شما نباشد، احتمال دارد در آینده دور یا نزدیک مشتری شما شود.

پس هرگز نباید فرصت حک کردن اسم آژانس املاک خود در ذهن مشتری را از دست بدهید. در لینک زیر می‌توانید به مجموعه‌ای از نمونه پیامک‌های تبلیغاتی، ویژه مشاورین املاک دسترسی داشته باشید:

«چند نمونه پیامک تبلیغاتی فوق العاده برای مشاورین املاک»

نکاتی درباره راه ارتباطی با شما در اس ام اس تبلیغاتی املاک

نکاتی درباره راه ارتباطی با شما در اس ام اس تبلیغاتی املاک
متناسب با هدفی که از تبلیغات دارید، می‌توانید راه‌های ارتباطی متفاوتی را معرفی کنید.

در خصوص راه ارتباطی، گزینه‌های مختلفی پیش پای شما قرار دارد. تلفن تنها یکی از راه‌های ارتباطی است. شاید متناسب با هدفی که دارید، بخواهید مخاطب را وارد کانال تلگرامی خود بکنید. شاید بخواهید او را به سمت سایت خود راهنمایی کنید.

نکته مهم: بهتر است کانال ارتباطی (چه شماره تماس است، چه سایت و…) را در خطی جداگانه در پیامک بنویسید. این کار باعث می‌شود شماره تلفن یا لینکی که به عنوان راه ارتباط با شما در پیامک قرار گرفته، خوانایی بهتری داشته باشد.

انتخاب کانال ارتباطی، رابطه مستقیمی با هدف (یا اهداف) مورد نظر شما دارد. مثلا اگر آژانس املاک شما یک سایت اختصاصی دارد، می‌توانید لینکی از ملک‌هایی با خصوصیات مشخص (ملک‌های موجود در یک محدود یا ملک‌هایی در بازه قیمتی مشخص) ایجاد کنید و مخاطب را به آن صفحه هدایت کنید.

نکته مهم در خصوص راه ارتباطی (تلفن، سایت، کانال تلگرام) این است که باید بتوانید از طریق آن، میزان اثر بخشی تبلیغات را بررسی کنید.

یعنی مثلا اگر تلفن را به عنوان کانال ارتباطی معرفی می‌کنید، فردی که پاسخگوی تماس‌های تلفنی است باید از مشتری سوال کند از چه طریقی با آژانس املاک شما آشنا شده است. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید پیامک تبلیغاتی شما چقدر در جذب مشتری اثر گذار بوده است.

اگر مخاطب را به کانال تلگرامی خود هدایت می‌کنید، باید به میزان رشد اعضای کانال در بازه زمانی ۲ تا ۳ روز بعد از ارسال پیامک توجه کنید. اگر هم مخاطب را به سایت هدایت می‌کنید، باید از برنامه‌نویس سایت خود بخواهید این امکان را به واسطه «لینک کوتاه قابل رصد» در اختیار شما بگذارد.

در نوشتن پیام اصلی در اس ام اس تبلیغاتی املاک باید به چه مواردی توجه کنیم؟

موارد مهم در خصوص پیام اصلی اس ام اس تبلیغاتی را می‌توان به 2 بخش زیر تقسیم بندی کرد:

  • شروع پیامک
  • طول پیامک

به یاد داشته باشید که برای اینکه بهترین متن پیامک تبلیغاتی را برای آژانس املاک خود بنویسید، باید بتوانید خودتان را جای کسی بگذارید که پیامک را دریافت کرده است. بنابراین در مورد هر 2 بخشی که به آن‌ها اشاره شد، این موضوع را فراموش نکنید.

شروع پیامک تبلیغاتی املاک باید چطور باشد؟

شروع پیامک تبلیغاتی املاک باید چطور باشد؟
شروع پیامک تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، چرا که می‌تواند در جلب توجه مخاطب موثر باشد.

خب، بیایید خودمان را جای مخاطب بگذاریم. وقتی شما پیامک را دریافت می‌کنید چه چیزی می‌بینید؟ بخش کوتاهی از ابتدای پیامک! به همین دلیل است که شروع پیامک اهمیت زیادی دارد.

چرا ابتدای پیامک اینقدر مهم است؟ چون می‌تواند توجه دریافت کننده پیام را جلب کند. به این ترتیب شانس باز شدن اس ام اس و خوانده شدن پیام شما افزایش می‌یابد. فراموش نکنید، خیلی اوقات بسیاری از پیامک‌های ارسالی بدون خوانده شدن پاک می‌شوند.

هر چقدر ابتدای پیامک شما جذاب‌تر باشد، شانس بیش‌تری برای خوانده شدن دارد. پس فراموش نکنید، شروع جذاب برای پیامک شما، می‌تواند در موفقیت تبلیغات شما بسیار اثر گذار باشد.

چطور ابتدای پیامک را جذاب کنیم؟ ما ۳ روش به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  1. استفاده از نام مخاطب در ابتدای پیام
  2. استفاده از کلماتی که جلب توجه می‌کنند
  3. استفاده از پیام اصلی در ابتدای پیامک

اگر برای مجموعه‌ای مشتریان سابق آژانس املاک خود پیامک تبلیغاتی می‌فرستید، حتما پیامک را با نام آن‌ها شروع کنید. اگر نام مخاطبان خود را در اختیار ندارید، می‌توانید از کلماتی که جلب توجه می‌کنند استفاده کنید، کلماتی مثل تخفیف، فرصت استثنایی، زیر قیمت و…

در خصوص مورد سوم، که استفاده از پیام اصلی در ابتدای پیامک است، در بخش‌های بعدی توضیح می‌دهیم.

چرا طول پیامک تبلیغاتی اهمیت دارد؟

چرا طول پیامک تبلیغاتی اهمیت دارد؟
طول پیامک تبلیغاتی از جهات مختلف روی موفقیت تبلیغات شما اثر گذار است.

طول پیام ارسالی شما به ۲ دلیل اهمیت دارد:

  • هر چه پیام طولانی‌تر باشد، احتمال خوانده شدن آن کمتر می‌شود.
  • هر چه طول پیامک شما بلندتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

اول اینکه هر چه پیام طولانی‌تر باشد، احتمال خوانده شدن آن کمتر می‌شود. دوم اینکه هر اس ام اس، شامل تعداد محدودی کاراکتر می‌شود. بنابراین هر چه طول پیامک شما بلندتر باشد، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

منظور از طول پیامک (که به آن تعداد کاراکتر پیامک هم گفته می‌شود)، تعداد حروف، کلمات، علائم نگارشی مثل ویرگول و حتی فاصله است. طول پیامک یا همان تعداد کاراکتر هر پیامک در پنل‌های اس ام اسی به این صورت محاسبه می‌شود:

  • پیامک اول ۷۰ کاراکتر
  • پیامک دوم ۶۴ کاراکتر
  • پیامک سوم ۶۷ کاراکتر
  • پیامک چهارم به بعد نیز ۶۷ کاراکتر

یعنی اگر طول متن پیامک شما ۱۰۰ کاراکتر باشد، انگار شما ۲ پیامک فرستاده‌اید. اگر طول پیامک شما ۲۰۵ کاراکتر باشد، پیامک شما معادل ۴ پیامک محاسبه می‌شود. یعنی اگر پیام شما ۲۰۵ کاراکتر باشد و بخواهید آن را برای ۱۰۰ نفر بفرستید، باید هزینه ۴۰۰ پیامک را بپردازید.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در نوشتن متن یا همان محتوای پیامک تبلیغاتی خود دقت کافی را به خرج دهید. در ادامه راهنمایی‌هایی در این خصوص ارائه می‌کنیم.

گام سوم: چطور محتوای مناسبی برای تبلیغات پیامکی املاک بنویسیم؟

گام سوم: چطور محتوای مناسبی برای تبلیغات پیامکی املاک بنویسیم؟
پیامک خوب، یعنی پیامکی با محتوای ترغیب کننده!

تا اینجا متوجه شدیم که پیامک تبلیغاتی شما باید تا حد امکان کوتاه باشد، دربرگیرنده‌ی نام آژانس املاک شما باشد و شماره تماس، یا هر راه ارتباطی که مد نظر شماست را به مخاطب معرفی کند.

بنابراین با توجه به اینکه باید پیامک خود را تا حد امکان کوتاه نگه داریم، جای مانور کمی برای ما باقی می‌ماند. بنابراین باید بتوانید به صورت مفید و مختصر، حرفی را بزنید که مخاطب را جلب کند. فراموش نکنید، این حرف باید برای خواننده پیامک ترغیب کننده باشد.

چطور متن پیامک تبلیغاتی ما ترغیب کننده می‌شود؟

چطور می‌توان مخاطب را ترغیب کرد؟ فرقی نمی‌کند هدف شما از ارسال پیامک چیست یا مخاطب شما چه کسی است، باید به این سوال جواب دهید: «مخاطب چه چیزی می‌خواهد؟ یا به چه چیزی نیاز دارد؟»

جواب درست به این سوال، پیام شما را برای مخاطب جذاب می‌کند. فرض کنید هدف شما برقراری ارتباط با سازندگان شهر است. خب، ببینید چه چیزی برای سازندگان جذاب است؟ شاید موارد ارزشمند جهت مشارکت در ساخت جواب این سوال باشد.

بنابراین غیر از مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره شد (نام آژانس املاک و راه ارتباطی)، فقط و فقط همین مورد جذاب را در پیام خود بگنجانید. به این ترتیب هم پیام خود را کوتاه نگه داشته‌اید، هم مستقیم سر اصل مطلب رفته‌اید. در نتیجه شانس موفقیت تبلیغات خود را افزایش داده‌اید.

می‌توانید برای اینکه پیام اصلی خود را جذاب کنید، فرض کنید مخاطب در مراجعه‌ی حضوری چه چیزهایی از شما می‌پرسد؟ توجه به سوالات اساسی مشتری به شما کمک می‌کند تا بهترین متن پیامک تبلیغاتی برای املاک را بنویسید.

شما می‌توانید متن پیامک تبلیغاتی املاک خود را با جواب اساسی‌ترین سوال مخاطب شروع کنید. به این ترتیب، هم شانس باز شدن اس ام اس را افزایش داده‌اید، هم احتمال اینکه مخاطب با شما ارتباط برقرار کند بالا می‌رود.

در انتها فراموش نکنید، در تبلیغات شما مهم نیستید؛ این مخاطب است که اهمیت دارد. پیامک تبلیغاتی املاک شما، نباید برای شما جذاب باشد، بلکه باید با دست گذاشتن روی خواسته یا نیازهای مشتری، فایل‌ها، فروشندگان، خریداران، سازندگان و در کل مشتری بیش‌تری را برای شما جلب کند.

اگر سوالی در خصوص تبلیغاتی پیامکی برای حرفه املاک و مشاورین املاک دارید، سوال خود را در قسمت نظرات همین پست مطرح کنید، در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

https://alirezaamooei.com/?p=592