داشتن شعار تبلیغاتی برای هر کسب و کاری که می‌خواهد پیشرو باشد، سود بیش‌تری کسب کند و از رقبا سبقت بگیرد، ضروری است. اگر می‌خواهید در کار املاک دیده شوید و در ذهن مشتری ثبت گردید به یک شعار تبلیغاتی برای آژانس املاک خود نیاز دارید.

هر چند شعار تبلیغاتی یک عبارت کوتاه است، اما انتخاب آن به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. برای انتخاب یک شعار تبلیغاتی که در ذهن‌ها باقی بماند باید نکات مهمی را بدانید. آگاهی از این نکات به شما در انتخاب یک شعار تبلیغاتی جذاب کمک می‌کند.

در این مقاله درباره مطالب زیر توضیحاتی ارائه می‌شود:

  • هدف از انتخاب شعار تبلیغاتی برای املاک
  • شعار تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • انواع شعارهای تبلیغاتی و زمان استفاده از آن‌ها

چرا یک آژانس املاک باید شعار تبلیغاتی داشته باشد؟

اولین قدم در انتخاب شعار تبلیغاتی املاک این است که از خود بپرسید آیا آژانس املاک من به شعار تبلیغاتی نیاز دارد؟ به جرات می‌توان گفت بسیاری از آژانس‌های املاک در سطح کشور نیازی به داشتن شعار تبلیغاتی ندارند.

برای اینکه بدانید آیا به شعار تبلیغاتی نیاز دارید یا نه باید هدف از انتخاب شعار تبلیغاتی را به خوبی درک کنید.

هدف از انتخاب شعار تبلیغاتی، معرفی آژانس املاک و خدمات آن به مشتری است

حالا سوالی که مطرح می‌شود این است: «آیا خدمات خاصی به مشتری ارائه می‌دهید؟ آیا آژانس املاک شما ویژگی خاص و متمایز کننده‌ای دارد که بخواهید آن را به مردم معرفی کنید؟»

اگر آژانس املاک شما مثل صدها و هزاران آژانس املاک دیگر در سطح شهر است و اگر شما همان کاری را انجام می‌دهید که دیگران هم انجام می‌دهند، نیازی به معرفی خود با استفاده از شعار تبلیغاتی ندارید. چرا که مردم با شما و نحوه کار شما آشنا هستند. چون شما مثل هزاران آژانس املاک دیگر هستید.

اما اگر قصد دارید در منطقه یا شهر خود پیشرو و شناخته شده باشید، قطعا به یک شعار تبلیغاتی مناسب نیاز دارید. اما پیش از آن باید به خدمات و ویژگی‌های خاص آژانس املاک خود فکر کنید. چون بدون داشتن آن‌ها نه می‌توانید شعار تبلیغاتی مناسبی داشته باشید نه می‌توانید پیشرو و نفر اول باشید.

اگر نمی‌خواهید تلاشی برای برترین بودن انجام دهید، نیازی نیست ادامه این مقاله را مطالعه کنید، اما اگر هدف شما تلاش برای پیشرفت و بهتر شدن در حرفه املاک است، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی مناسب برای املاک را بیاموزید.

شعار تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

شعار تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟
شعار تبلیغاتی شما باید اثر ماندگار در ذهن مخاطب داشته باشد.

 همان طور که گفتیم شعار تبلیغاتی باید آژانس املاک و خدمات شما را به مشتری معرفی کند. اما این معرفی باید چگونه باشد؟ شعار تبلیغاتی باید بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیش‌ترین و بهترین اثر را درباره آژانس املاک و خدمات شما در ذهن مشتری ثبت می‌کند.

در صورتی که بتوانید یک شعار تبلیغاتی خوب انتخاب کنید، می‌توانید از آن در جاهای مختلف و حتی تبلیغات پیامکی آژانس املاک خود استفاده کنید. برای رسیدن به این ویژگی‌ها، شعار شما باید داری ۴ ویژگی باشد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک


۱- شعار تبلیغاتی باید ساده و به یاد ماندنی باشد

معمولا جملات طولانی به راحتی در حافظه ثبت نمی‌شوند. بنابراین برای اینکه شعار شما در خاطر مشتری بماند، باید تا حد امکان کوتاه باشد.

معمولا جملات پیچیده راحت درک نمی‌شوند. در نتیجه اگر شعار تبلیغاتی شما ساده نباشد، نه تنها به خاطر سپرده نمی‌شود، بلکه حتی در معرفی شما موفق عمل نمی‌کند.

پس سعی کنید تا حد امکان شعار تبلیغاتی خود را کوتاه انتخاب کنید و در آن از کلمات اثر گذار بهره ببرید تا شعار شما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

برای نمونه به تبلیغات قدیمی لبنیات پاک اشاره می‌کنیم. احتمالا پیش از اینکه بگوییم منظور کدام تبلیغ است، شما «پاک یادت نره» را به خاطر آورده‌اید.

این همان قابلیت سادگی و به یاد ماندن است. در این تبلیغ، شعار «پاک یادت نره»، نه تنها کوتاه و ساده است، بلکه با یک نشان قدیمی (ضربدر زدن روی دست برای جلوگیری از فراموش کردن کاری خاص) ترکیب شده تا ماندگاری آن در ذهن افزایش یابد.

۲- به مزیت کلیدی املاک یا خدمات شما اشاره کند

وقتی به عنوان یک آژانس املاک حرفه‌ای تصمیم دارید در منطقه یا شهر خود پیشرو باشید، باید چیز متفاوتی برای عرضه کردن داشته باشید. بنابراین باید آن را در شعار تبلیغاتی املاک خود منعکس کنید.

فراموش نکنید! اگر می‌خواهید مشتری با وجود صدها رقیبی که دارید مستقیم به شما مراجعه کند، باید مزیتی را به او ارائه کنید. در واقع چیزی که مشتری را به سمت شما جذب می‌کند همین مزیت است.

المر ویلر (Elmer Wheeler) که بسیاری او را به عنوان برترین متخصص فروش در تاریخ می‌شناسند، جمله‌ای معروف در این زمینه دارد:

«شما باید بوی کباب را بفروشید، نه خود کباب را!»

المر ویلر

اغلب کبابی‌ها این تکنیک را به خوبی یاد گرفته‌اند. حتما شما هم اعتراف می‌کنید که حداقل یک بار صرفا به خاطر بوی کباب، مشتری یک کبابی شده‌اید. اما آیا آژانس‌های املاک هم از این تکنیک بهره می‌برند؟

منظور جمله المر ویلر این است که به جای اینکه برای فروش محصول یا خدمات تلاش کنید، مزیتی که برای مشتری به همراه دارد را برجسته کنید. وقتی شما بوی کباب را استشمام می‌کنید، انگیزه و میل درونی برای خوردن آن پیدا می‌کنید.

به عنوان مثال برند کاله که در حوزه کاری خود پیشرو است، در این تبلیغ به خوبی روی مزیت‌های محصول خود مانور داده است و آن‌ها را برای مخاطب برجسته کرده است:

ویدئو تبلیغاتی کاله که روی مزیت محصول (نوشابه لاکیدو) مانور می‌دهد (با حضور خانم شقایق دهقان)

مثلا اگر در شمال کشور مشغول کار املاک هستید و متوجه شده‌اید که مشتری برای مدتی معین از تهران به شمال آمده و قصد دارد در این مدت یک ویلای لاکچری خریداری کند، به او اطمینان دهید یکی از کارشناسان شما در این مدت در کنار او خواهد بود تا دست خالی برنگردد.

البته دقت داشته باشید باید بتوانید مزیتی را که ادعا می‌کنید ارائه کنید. در غیر این صورت در بازی جذب مشتری و فروش بازنده هستید.

۳- وجه تمایز آژانس املاک شما را نشان دهد

آژانس املاک شما چه تفاوتی با ده‌ها آژانس املاک منطقه و صدها آژانس املاک شهر دارد؟ مشتری نباید به دنبال وجه تمایز شما بگردد. این شما هستید که باید وجه تمایز خود را از طریق شعار تبلیغاتی به او منتقل کنید.

توجه داشته باشید که اگر وجه تمایزی در کار نیست، دلیلی وجود ندارد که تعداد مشتری بیش‌تری به شما مراجعه کند. در واقع در این حالت مهم‌ترین کاری که می‌توانید بکنید این است که در جای بهتری از شهر دفتر املاک خود را تاسیس کنید. البته در این صورت هزینه‌ها افزایش و سود کاهش می‌یابد.

به یک نکته هم دقت داشته باشید! وقتی تلاش می‌کنید برتری خود نسبت به رقبا را به رخ بکشید، نباید به طور مستقیم به آن‌ها حمله کنید. در این زمینه هر چه زیرکانه‌تر عمل کنید، موفق‌تر خواهید بود.

در این خصوص می‌توان به یک نمونه عالی اشاره کرد: در سال‌هایی که شرکت‌های لوازم خانگی ایران در اوج خود بودند و با یکدیگر رقابت داشتند، برند ارج در رقابت با برند آزمایش، از این شعار تبلیغاتی استفاده کرد:

«آزمایش ثابت کرد، ارج بهترین است»

در این جمله زیرکانه از نام رقیب استفاده شده و در عین حال برند ارج مستقیما خود را برتر از برند رقیب (آزمایش) اعلام می‌کند. همیشه خلاقیت می‌تواند نتایج چشمگیری به همراه داشته باشد.

۴- حس مثبتی را در خصوص برند انتقال دهد

۴- حس مثبتی را در خصوص برند انتقال دهد
اکثر مشتریان، با احساس خود خرید می‌کنند

فراموش نکنید! در فروش و تبلیغات باید احساسات مشتری را هدف قرار دهید. شاید بتوانید به هر روشی در لحظه فروش را نهایی کنید. اما اگر بتوانید احساس مشتری را با خود درگیر کنید، برای فروش‌های بعدی و فروش بیش‌تر با چالش کمتری روبرو هستید.

همان طور که گفتیم، انتخاب شعار تبلیغاتی برای آژانس‌های املاکی منطقی است که هدف‌شان رشد سریع، پیشرو بودن و تبدیل شدن به برترین‌هاست. بنابراین اگر می‌خواهید برترین آژانس املاک شهر یا منطقه خود باشید، به احساس مثبت مردم نسبت به خود نیاز دارید.

به عنوان مثال می‌توانیم به محصولات آیفون اشاره کنیم. شعار تبلیغاتی آیفون Think different (متفاوت فکر کنید) است. این همان چیزی است که اپل با محصولات خود به مشتری می‌دهد.

بدیهی است که تمام نیازهای اصلی از داشتن یک گوشی تلفن همراه، توسط گوشی‌های اندرویدی مثل سامسونگ، هوآوی، ال‌جی و… تامین می‌شود. اما چیزی که باعث فروش محصولات اپل با اختلاف قیمت زیاد می‌شود، متفاوت بودن است.

این همان حس مثبتی است که یک برند می‌تواند به مشتری منتقل کند و اگر در این زمینه موفق باشد، به فروش چشمگیری می‌رسد.

دوباره تاکید می‌کنیم اگر چیزی که در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره می‌کنید را ارائه نکنید، این شعار می‌تواند به ضد تبلیغ تبدیل شود. مثل شعار تبلیغاتی بانک ملی:

«هر جا که سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می‌درخشد»

این شعار به دلیل قدمت آن و اینکه بسیاری از فعالین حوزه کسب و کار (مخصوصا کسب و کارهای سنتی) در آن حساب داشتند، شعار درستی بود که کار خودش را به خوبی انجام می‌داد. اما پس از اختلاس‌های معروفی که در این بانک انجام شد، بسیاری از مردم این شعار را این گونه تغییر دادند:

«هر جا که سخن از اختلاس است، نام بانک ملی ایران می‌درخشد»

این یعنی یک شکست در حوزه شعار تبلیغاتی!

آیا شعار تبلیغاتی مناسب باید تمام ۴ ویژگی را داشته باشد؟

نیاز نیست شعار تبلیغاتی شما تمام ۴ ویژگی یاد شده را داشته باشد. به عنوان مثال شعار اپل تمام ۴ ویژگی را دارد. اما نمونه‌های موفقی هم هستند که تمام ویژگی‌ها را ندارند.

مثلا شعار بانک ملی کوتاه نیست، اما به خاطر آهنگین بودن در یاد می‌ماند. همینطور ویژگی اعتماد که به خاطر قدمت آن است، در شعار منتقل شده و همین موضوع متمایز کنندگی را نیز به همراه دارد. همین وجه تمایز منتقل کننده احساس مثبت هم هست.

پیشنهاد ما به آژانس‌های املاک این است که برای انتخاب شعار تبلیغاتی خود تلاش نکنند تمام ۴ ویژگی یاد شده را در شعار خود جای دهند. شما باید تمرکز خود را روی جذاب‌ترین مزیت‌های خود گذاشته و شعار تبلیغاتی را با توجه به آن انتخاب کنید.

در ادامه با انواع شعار تبلیغاتی و زمان استفاده از آن‌ها آشنا می‌شوید.

انواع شعار تبلیغاتی برای املاک

انواع شعارهای تبلیغاتی برای املاک
هر کسب و کار می‌تواند ۲ نوع شعار تبلیغاتی داشته باشد.

بر اساس قواعد بازاریابی و تبلیغات، برای هر کسب و کاری می‌توان ۲ نوع شعار تبلیغاتی انتخاب کرد:

  • شعار تبلیغاتی برند (Tagline)
  • شعار تبلیغاتی محصولات یا خدمات (Slogan)

همانطور که می‌بینید شعار تبلیغاتی برند و خدمات هر کدام در زبان انگلیسی کلمه مخصوص خود را دارند. این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار بالا و تفاوت این دو نوع شعار تبلیغاتی است.

برای اینکه بتوانید شعار تبلیغاتی مناسب برای آژانس املاک خود را انتخاب کنید، در ادامه تفاوت این دو نوع شعار تبلیغاتی را توضیح می‌دهیم.

شعار تبلیغاتی برند و شعار تبلیغاتی خدمات چه تفاوتی دارند؟

برند شما هر روز تغییر ‌نمی‌کند. پس همان طور که نام آژانس املاک شما مدام تغییر نمی‌کند، شعار تبلیغاتی برند (Tagline) نیز باید ثابت بماند. اما شعار تبلیغاتی خدمات (Slogan) می‌تواند تغییر کند.

شعار تبلیغاتی برند چرایی وجود آژانس املاک را توضیح داده و همیشه باید در کنار لوگوی شما دیده شود. اما شعار تبلیغاتی خدمات شما می‌تواند صرفا برای معرفی یک خدمت خاص یا موقت  یا حتی برای معرفی یک کمپین تبلیغاتی باشد.

مثلا اگر در فصل تابستان تصمیم دارید کمپین تبلیغاتی خاصی جهت قراردادهای اجاره داشته باشید، می‌توانید برای آن یک شعار تبلیغاتی انتخاب کنید. این شعار صرفا در همان کمپین تبلیغاتی استفاده خواهد شد.

چطور شعار تبلیغاتی املاک را انتخاب کنیم؟

همان طور که لوگوی شما نماینده بصری هویت برند شما است، شعار تبلیغاتی نماینده صوتی هویت برند یا خدمات شما است. بنابراین در انتخاب شعار تبلیغاتی برند و خدمات، باید به این فکر کنید که برند شما یا خدمات خاصی که ارائه می‌کنید، باید چه صدایی را به گوش مخاطب برساند.

مثلا شعار تبلیغاتی برند (Tagline) شما قرار است کدام یکی از موارد زیر را در ذهن کاربر منعکس کند؟

  • صداقت؟
  • سرعت در انجام معاملات؟
  • توانایی بالا در کار روی ملک‌های لاکچری؟
  • حوزه کاری گسترده؟
  • مشاورین املاک آموزش دیده؟
  • رعایت تمام نکات حقوقی با دقت؟

این موضوعی است که خود شما باید آن را با توجه به توانایی‌ها و نحوه عملکرد خود تعیین کنید. در خصوص شعار تبلیغاتی خدمات (Slogan) نیز همین طور است. باید ببینید خدمت خاصی که ارائه می‌کنید در چه زمینه‌ای است؟

  • ارائه بهترین زمین‌ها جهت مشارکت در ساخت؟
  • در اختیار داشتن فایل‌های لاکچری به صورت مونوپل؟
  • کار تخصصی روی املاک متراژ پایین و پر متقاضی؟
  • کار روی املاک صنعتی؟
  • سرویس ویژه ایاب و ذهاب برای مشتریان رنج‌های مشخص؟
  • خدمات ویژه جهت اجاره در شروع فصل تابستان؟

شاید شما یک یا چند خدمت خاص را به مشتریان خود ارائه کنید، بنابراین می‌توانید برای هر خدمتی که ارائه می‌کنید یک شعار تبلیغاتی داشته باشید. فراموش نکنید، این شعار تبلیغاتی را باید طوری انتخاب کنید که اگر مشتری تبلیغ شما را فراموش کرد، آن شعار را فراموش نکند!

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید باید برای آژانس املاک خود شعار تبلیغاتی انتخاب کنید؟ آیا تصمیم دارید خدمات خاص و ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه کنید؟ هر سوال یا نظری یا ابهامی در خصوص انتخاب شعار تبلیغاتی املاک دارید در بخش نظرات در انتهای این مقاله مطرح کنید.

بسته آموزش کسب و کار املاک - ویژه مدیران املاک

 

سوالات متداول | شعار تبلیغاتی املاک

بهترین شعارهای تبلیغاتی کدام است؟ 

همان طور که لوگوی شما نماینده بصری هویت برند شما است، شعار تبلیغاتی نماینده صوتی هویت برند یا خدمات شما است. بنابراین در انتخاب شعار تبلیغاتی برند و خدمات، باید به این فکر کنید که برند شما یا خدمات خاصی که ارائه می‌کنید، باید چه صدایی را به گوش مخاطب برساند.

https://alirezaamooei.com/?p=754