چطور درآمد خود را در املاک افزایش دهیم؟ چه راه‌هایی برای افزایش درآمد املاک، مشاورین املاک و مدیران املاک وجود دارد؟ در این مقاله راه‌های مختلف کسب درآمد بیش‌تر از املاک را، هم برای مشاورین املاک و هم برای مدیران املاک آموزش می‌دهیم.

شکی نیست که افراد با تجربه در این حرفه، حداقل بخش‌هایی از راه‌های افزایش درآمد در کار املاک را می‌دانند. تلاش ما بر این است که در این مطلب مجموعه‌ای کامل از راه‌های افزایش درآمد برای مشاورین و مدیران املاک را توضیح دهیم تا شما را به دیدی کامل و جامع در این خصوص برسانیم.

با توجه به اینکه درآمد آژانس املاک و مدیران املاک تابع درآمد مشاورین املاک است، در بخش ابتدایی این مقاله راهکارهای افزایش درآمد مشاورین املاک را توضیح می‌دهیم. در ادامه نیز کارهایی که مدیران املاک می‌توانند برای افزایش درآمد خود و آژانس املاک انجام دهند را توضیح می‌دهیم.

راه‌های افزایش درآمد مشاورین املاک چیست؟

احتمالا توقع دارید در این بخش راه‌هایی برای افزایش تعداد قراردادها معرفی کنیم. هر چند قطعا افزایش تعداد قرارداد باعث افزایش درآمد مشاورین املاک می‌شود. اما قصد داریم در قدم اول راه دیگری را به شما معرفی کنیم که تاثیر چشمگیری روی درآمد شما دارد.

این راه طی کردن کمیسیون و دریافت کمیسیون توافقی است.

طی کردن کمیسیون توافقی برای افزایش درآمد مشاورین املاک

برای دریافت کمیسیون توافقی به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

  1. کمیسیون توافقی هم قانونی است و هم از نظر شرعی اشکالی بر آن وارد نیست.
  2. برای قانونی بودن و حفظ وجهه‌ی خود و املاک، کمیسیون را با توافق طرف مقابل دریافت کنید، نه به اجبار.
  3. برای اطمینان از پرداخت کمیسیون توافقی، می‌توانید یک قرارداد جعاله برای آن بنویسید.

توجه داشته باشید که نظر قوانین کشور و شرع در خصوص حق دلالی است که اصل بر توافق روی حق دلال است. اما در صورتی که توافقی انجام نشده باشد، از نظر قانونی باید اجرة المثل پرداخت شود. در این جا اجرة المثل مبلغی است که از سوی اتحادیه املاک تعیین شده است.

میزان کمیسیون تعیین شده از سوی اتحادیه املاک، در شهرهای مختلف متفاوت است. اما اگر به روش‌های طی کردن کمیسیون توافقی تسلط پیدا کنید، می‌توانید درآمد خود را چند برابر کنید.


پیشنهاد می‌کنیم مقاله روبرو را مطالعه کنید: «درآمد مشاور املاک مبتدی و حرفه‌ای چقدر و چگونه است؟ (در تهران و…)».


افزایش تعداد قرارداد برای کسب درآمد بیش‌تر مشاورین املاک

افزایش تعداد قرارداد برای کسب درآمد بیش‌تر مشاورین املاک
قرارداد بیش‌تر، مساوی درآمد بیش‌تر برای مشاورین املاک است.

با انجام سلسله کارهایی که در این بخش از مقاله توضیح می‌دهیم (البته به صورت مدام و همیشگی)، شک نداشته باشید درآمد شما افزایش می‌یابد.

فایل‌یابی اصولی، امری ضروری برای افزایش درآمد مشاورین املاک

همیشه گفته‌ایم که فایل دارایی مشاور املاک است. بنابراین هر چه فایل بیش‌تری داشته باشید، دارایی بیش‌تری دارید و می‌توانید به درآمد بیش‌تری برسید.

اگر در املاک دپارتمانی مشغول کار هستید، به هیچ وجه به فایل‌هایی که توسط املاک به شما سپرده می‌شود کفایت نکنید و همیشه سعی کنید خودتان شخصا فایل‌یابی کنید. اگر هم در املاک سنتی کار می‌کنید، به هیچ وجه منتظر این نباشید که فروشنده به شما برای سپردن فایل مراجعه کند.

اگر با روش‌های مختلف فایل‌یابی و نکات آن آشنایی ندارید، می‌توانید آموزش این کار را از لینک زیر دریافت کنید:

«فایلینگ اصولی، شاه کلید فروش در دوران رکود».

تبلیغات اصولی، سرمایه‌گذاری زود بازده برای مشاورین املاک

قدم بعدی تبلیغات است. برای جلب مشتری باید تبلیغات کنید و شک نداشته باشید چند برابر هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌دهید، به جیب شما بازمی‌گردد. بهترین راه تبلیغ برای مشاورین املاک نیز آگهی کردن در دیوار و شیپور است.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه میزان بازدید از آگهی‌های خود را بالاتر برده و زنگ خور بیش‌تری داشته باشید و بتوانید تماس‌های خود را به قرارداد نزدیک کنید، حتما اصول آگهی نویسی و پاسخگویی تلفنی را بیاموزید. برای اینکار می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

«آموزش نکات طلایی آگهی نویسی و پاسخگویی تلفنی»

پیگیری و ارتباطات، راهکارهایی برای افزایش درآمد مشاورین املاک

قدم بعدی پیگیری است. هرگز ناامید نشوید. درصد بالایی از قراردادهای ملکی صرفا با پیگیری مشاور املاک به نتیجه می‌رسند. در هر ارتباطی که با مشتری دارید، دلیلی برای ادامه ارتباط فراهم کنید. شک نکنید این پیگیری‌ها در بسیار از موارد منجر به اتفاقات خوب می‌شود.

ارتباطات نیز مانند فایل‌یابی و پیگیری از عوامل بسیار مهم در افزایش درآمد مشاور املاک است. سعی کنید ارتباطات خود را با همکاران و مشتری افزایش دهید.

در بسیاری از مواقع، شما فایل دارید ولی مشتری ندارید و یا برعکس، مشتری دارید ولی فایلی برای او ندارید. ارتباط با همکاران به شما کمک می‌کند سریع‌تر به قرارداد برسید.

مشاورینی که تجربه بیش‌تری دارند تایید می‌کنند که بسیاری از مشتریان خود را از طریق آگهی پیدا نکرده‌اند. بلکه آن‌ها را با روابط خود پای قرارداد آورده‌اند. بنابراین سعی کنید با هر کسی در ارتباط هستید، از راننده تاکسی گرفته تا دوست و همسایه، خود را به عنوان مشاور املاک معرفی کنید.

البته توجه داشته باشید که پیگیری نیز به نوبه خود هم تحت تاثیر قدرت ارتباطات شما است و هم می‌تواند دامنه ارتباطات شما را گسترش دهد.

در نهایت اگر احساس می‌کنید توانایی این را دارید که در رنج‌کاری بالاتری کار کنید، رنج کاری خود را تغییر دهید. البته توصیه می‌کنیم پیش از برداشتن قدم‌های بالا، به تغییر رنج کاری فکر نکنید. چرا که در هر رنجی کار کنید، برای افزایش درآمد باید موارد بالا را انجام دهید.

راهکارهای افزایش درآمد برای مدیران املاک

راهکارهای افزایش درآمد برای مدیران املاک
مدیران املاک راه‌های زیادی برای افزایش درآمد خود و آژانس املاک دارند.

طبیعتا هر چه تعداد قراردادهای املاک بیش‌تر باشد، درآمدی بیش‌تری حاصل می‌شود. اما چه راه‌هایی برای افزایش تعداد قرارداد وجود دارد؟ در ادامه این درباره این راه‌ها توضیح می‌دهیم.

استخدام نیروهای بیش‌تر و بهتر

معمولا جذب مشاورین بیش‌تر، اولین راهکار مدیران املاک برای رسیدن به درآمد بیش‌تر است. اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از جذب مشاور املاک بیش‌تر، به جذب افراد بهتر فکر کنید.

با جذب مشاور بهتر مانع ریزش آن‌ها می‌شوید. در نتیجه هزینه‌های مربوط به جذب مجدد مشاور املاک را تا حد امکان کاهش داده، به ثبات بیش‌تری در خصوص نیروی انسانی رسیده و امکان رشد و توسعه برای شما بهتر فراهم می‌شود.

برای آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز برای یک مشاور املاک خوب، این مقاله را مطالعه کنید: «چگونه مشاور املاک حرفه ای شویم؟ (شخصیت + دانش + مهارت)».

در صورتی که در جذب فرد مناسب برای کار املاک موفق باشید، بخشی از مسیر افزایش درآمد املاک را با موفقیت طی کرده‌اید. پس از این قدم می‌توانید به افزایش تعداد مشاورین املاک فکر کنید. چرا که مشاور املاک بیش‌تر، مساوی قرارداد بیش‌تر و درآمد بیش‌تر است.


مطالعه کنید: «چگونه مشاور املاک جذب کنیم؟ (روش‌های جذب مشاور مبتدی و حرفه‌ای)»


البته اگر در شروع کار هستید و قصد دارید به تازگی دفتر املاک خود را راه‌اندازی کنید، فراموش نکنید که استخدام مشاور املاک بیش‌تر، نیازمند تامین تجهیزات بیش‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص مقاله زیر را مطالعه کنید:

«چگونه مشاور املاک تاسیس کنیم ؟ (راهنمای تاسیس آژانس املاک موفق)»

آموزش مشاورین املاک

هر چند استخدام تعداد بیش‌تری از افرادی که برای کار املاک مناسب هستند به افزایش درآمد املاک کمک می‌کند، اما اگر می‌خواهید خیال‌تان از این بابت آسوده‌تر باشد، حتما برای آموزش این نیروهای مستعد برنامه داشته باشید.

آموزش نیروهای خود در دو بخش زیر را جدی بگیرید:

  1. آموزش‌های حقوقی: مثل آموزش اصطلاحات حقوقی املاک و آموزش سندخوانی و…
  2. آموزش کسب و کار املاک: مثل آموزش کارشناسی ملک و کار‌شناسی قیمت و…

سعی کنید آموزش‌ها را به صورت دوره‌ای تکرار کنید. تکرار آموزش‌ها باعث می‌شود ابعاد جدیدی از هر موضوع در ذهن افراد باز شود. شک نکنید که با آموزش‌های دوره‌ای می‌توانید راندمان کاری مشاورین خود را افزایش داده و در نتیجه شاهد افزایش درآمد املاک باشید.

افزایش تعداد فایل

افزایش تعداد فایل
مدیران املاک باید برای افزایش تعداد فایل‌های املاک خود، برنامه داشته باشند.

برای اینکه فایل‌های خود را افزایش دهید، می‌توانید از سیستم‌های تامین فایل استفاده کنید (این امکان در حال حاضر بیش‌تر در تهران فراهم است). اما همانطور که بالاتر، در بخش توصیه‌ها به مشاورین املاک اشاره کردیم، فایل‌یابی شخصی مشاورین املاک تاثیر زیادی در افزایش درآمد املاک دارد.

پس روی این مورد برای آموزش نیز حساب ویژه‌ای باز کنید. کار دیگری که مدیران املاک برای افزایش درآمد املاک می‌توانند انجام دهند، بازاریابی و تبلیغات است.

بازاریابی و تبلیغات شما می‌تواند از راه‌های مختلفی از جمله موارد زیر باشد

  • دیوار و شیپور
  • بازاریابی و تبلیغات املاک در اینستاگرام
  • بازاریابی املاک به واسطه پیامک‌های تبلیغاتی

پیش‌تر در این مقاله: «آموزش روش‌های بازاریابی املاک برای مدیران و مشاورین املاک» روش‌های بازاریابی املاک را توضیح داده‌ایم. در این مقاله: «آموزش جامع تبلیغات املاک در اینستاگرام» در خصوص تبلیغات املاک در اینستاگرام توضیح داده‌ایم.

اگر قصد دارید در اینترنت البته غیر از دیوار، شیپور و اینستاگرام، برای املاک خود تبلیغات کنید، خواندن این مقاله: «بازاریابی اینترنتی املاک: آموزش نکات و روش‌ها» می‌تواند به شما کمک کند.

به طور کل استفاده از دیوار و شیپور بهترین روش برای جذب فایل است. اما می‌توانید از روش‌های دیگر هم برای برند سازی و هم برای جذب فایل بیش‌تر استفاده کنید.

در نهایت، مسیر افزایش درآمد املاک به شرح زیر و با برداشتن گام زیر، تحقق می‌یابد:

  1. جذب نیروهای مناسب برای کار املاک.
  2. آموزش حرفه‌ای نیروها در زمینه مسائل حقوقی و کسب و کار املاک.
  3. افزایش تعداد نیروها
  4. افزایش تعداد فایل
  5. تبلیغات و برند سازی املاک

امیدواریم این مقاله چراغ راهی باشد برای مشاورین و مدیران املاک تا با استفاده از توصیه‌های آن، بتوانند در آمد خود را در املاک افزیش دهند. هر سوالی در خصوص افزایش درآمد املاک دارید، در انتهای این مقاله در بخش نظرات مطرح کنید. در اسرع وقت پاسخگو هستیم.


بیشتر بخوانید: استعلام فرم ج اینترنتی


 

https://alirezaamooei.com/?p=1319