بازاریابی و تبلیغات صحیح موتور محرک هر کسب‌وکاری است که در درجه اول برای بقاء و در درجه دوم برای رشد و شکوفایی به آن نیاز است. کسب‌وکار املاک نیز از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین در این نوشته سعی داریم شما را با ویژگی‌های بهترین تبلیغات املاک آشنا کنیم.

چند دهه قبل شاهد تعداد بسیار کمتری مشاور املاک در سطح شهر بودیم. اما امروزه شاهد این هستیم که در برخی از مناطق شهری تعداد بسیار زیادی مشاور املاک در کنار هم مشغول فعالیت هستند. علاوه‌براین وجود سایت‌هایی مثل دیوار، بازار املاک را رقابتی‌تر کرده است.

افزایش رقابت باعث می‌شود روش‌های قدیمی به تنهایی برای بقا در این بازار کافی نباشند. در نتیجه مشاورین املاک ناچار هستند برای بقا، رقابت، رشد و افزایش درآمد سراغ روش‌های دیگری بروند. یکی از این روش‌های تبلیغات است.

اما در تبلیغات املاک چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم و اساسا بهترین تبلیغات املاک چیست؟ اگر برای شما هم پاسخ به این سوالات مهم است، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

فرمول جادویی برای بهترین تبلیغات املاک

قبل از هر چیزی باید این نکته را متذکر شویم که متاسفانه یک نسخه عمویی یا فرمول جادویی برای بهترین تبلیغات املاک وجود ندارد. اگر چنین فرمولی وجود داشت، همه مشاورین املاک از آن استفاده می‌کردند. اما چنین چیزی وجود ندارد. بنابراین شما باید بهترین تبلیغات املاک را متناسب با کار خود پیدا کنید.

در واقع هر کسب‌وکاری باید متناسب با نیازها، نوع مشتریان، محدودیت‌های مالی، نیروی انسانی و مورادی از این قبیل دست به تبلیغات بزند که بدون شک این موارد برای همه یکسان نیست.

مثلا بهترین تبلیغات املاک برای آژانس املاکی که در شمال کشور کار می‌کند، با املاکی که در تهران کار می‌کند متفاوت است. به همین ترتیب بهترین تبلیغات برای املاکی که در منطقه ۱، ۵ یا ۱۱ تهران کار می‌کنند کاملا متفاوت است.

حال سوال این است که هر آژانس املاک چگونه می‌تواند به بهترین تبلیغات دست یابد؟ در پاسخ باید بگوییم که نکاتی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین تبلیغات املاک را برای آژانس خود به کار بگیرید. یعنی با به کارگیری این نکات، می‌توانید به فرمول جادویی اختصاصی خود برسید. در ادامه به این نکات می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: چند درصد زمین را میتوان ساخت؟


ویژگی‌هایی بهترین تبلیغات املاک چیست؟

ویژگی‌هایی بهترین تبلیغات املاک چیست؟

موفقیت در تبلیغات املاک فرمول خاصی ندارد. باید ویژگی‌های تبلیغات موفق را بدانید

معمولا بحث تبلیغات و مارکتینگ از روش‌‌ها و اصول خاصی پیروی می‌کند که در تبلیغات املاک نیز همین مسئله صدق می‌کند. مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته‌ای که شما مشاوران املاک باید در نظر بگیرید این است که بدانید چه چیزی را به چه کسی، در چه رسانه‌ای و در چه زمانی بگویید.

یعنی برای رسیدن به فرمول جادویی و اختصاصی خود باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • مخاطب و مشتری شما در تبلیغات املاک چه کسانی هستند؟
  • در تبلیغات باید چه چیزی را به مخاطب بگوییم؟
  • تبلیغات املاک را باید کجا منتشر کنیم؟
  • تبلیغات را باید چه زمانی منتشر کنیم؟

در ادامه به هر یک از پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص خریدار واقعی ملک 


مخاطب و مشتری شما در تبلیغات املاک چه کسانی هستند؟

اولین نکته، تعیین مخاطب و مشتری توسط شما است. بازار املاک بسیار گسترده است، از خریداران و فروشندگان شخصی املاک تا موجران و مستاجران، سازندگان و سرمایه‌گذاران. هر کدام از این گروه‌ها نیازهای خاص خود را دارند.

برای نمونه، فردی که برای سرمایه گذاری به دنبال خرید ویلا در شمال است، با فردی که برای استفاده شخصی به دنبال خرید ویلا در شمال است، نیازهای متفاوتی دارد. اصلی‌ترین خواسته یکی بازگشت سرمایه و میزان سودی است که کسب می‌کند. اما ممکن است خواسته دیگری داشتن نما و منظره مناسب یا دسترسی به برخی امکانات باشد. در نتیجه برای جذب هر یک باید حرفی متفاوت داشته باشید.

بنابراین باید بتوانید مخاطبین خود را دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی باید متناسب با خواسته‌ها، نیازها، علاقه‌مندی‌ها و مشکلات مشترک آن‌ها باشد. مثلا اگر بخشی از مشتریان شما افرادی هستند که قصد خرید ویلا در شمال دارند اما توانایی مالی بالایی ندارند، شما می‌توانید روی فروش ویلای ارزان قیمت مانور دهید.

در تبلیغات املاک چه چیزی را برای مخاطب بیان ‌می‌کنید؟

مهم‌ترین نکته برای داشتن بهترین تبلیغات املاک نوع محتوایی است که برای مخاطب خود آماده می‌کنید. اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می‌شوند این است که برای آماده کردن محتوای تبلیغات، به این فکر می‌کنند که خودشان دوست دارند چه چیزی بگویند. اما این اشتباه است. شما باید به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی دوست دارد بشوند.

شاید شما دوست داشته باشید اسم املاک (که شاید فامیلی خودتان هم باشد)، بیش از هر چیز دیگری به چشم آید. اما اگر هدف شما از تبلیغ جذب بخش خاصی از مشتریان باشد، چرا باید نام املاک خود را بیش از هر چیزی در معرض دید قرار دهید. در اینجا باید پیامی که به جذب مشتری کمک می‌کند بیش از هر چیزی دیده شود. در قدم بعدی شاید شماره تماس و بعد از آن نام املاک مهم باشد.

بنابراین در هر تبلیغی که انجام می‌دهید، ابتدا به این فکر کنید که کدام بخش از مشتریان را می‌خواهید جذب کنید. سپس به این فکر کنید که برای جذب این بخش از مشتریان، باید چه چیزی به آن‌ها بگویید. در قدم باید باید به این فکر کنید که این افراد را کجا می‌توانید پیدا کنید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

تبلیغات املاک را کجا منتشر می‌کنید؟

تبلیغات املاک را کجا منتشر می‌کنید؟

محل انتشار تبلیغات تاثیر زیادی در موفقیت و کاهش هزینه‌ها دارد

اگر به اینجا رسیده‌اید، باید بدانید که کدام بخش از مشتریان را می‌خواهید جذب کنید و برای جذب آن‌ها باید چه چیزی بگویید. حالا باید به این فکر کنید که این افراد را در کجا می‌توانید پیدا کنید؟ چرا پاسخ به این سوال مهم است؟

بودجه شما برای تبلیغات محدود است. بنابراین باید جایی را برای تبلیغ پیدا کنید که مشتریان شما در آن‌جا حضور دارند. به این ترتیب شانس اثر بخشی تبلیغات خود را افزایش داده و با بدوجه کمتری، نتیجه بهتری می‌گیرید.

مثلا برای املاک شمال، شاید تبلیغات در پمپ بنزین‌های بین راه گزینه مناسبی باشد. اما آیا همین نوع تبلیغات می‌تواند برای املاک تهران مناسب باشد؟ احتمالا پاسخ برای مناطق مختلف متفاوت است. بنابراین می‌توانید این کار را آزمایش کنید.

پیش‌تر مشاوران املاک از بخش نیازمندی‌های روزنامه‌ها، مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و مواردی از این قبیل استفاده می‌کردند. اما امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های تبلیغاتی و معاملاتی مختلف، رسانه‌های مختلفی در دسترس شما قرار دارند.

برای نمونه امکان دارد شما پیام تبلیغاتی خود را در دیوار منتشر کنید. یا حتی از صفحات اینستاگرام برای انتشار تبلیغات خود استفاده کنید. چرا که مخاطب شما در این پلتفرم‌ها حضور دارد. فقط باید دقت کنید که نوع پیام را متناسب با پلتفرم مورد نظر انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که یکی از نکات رسیدن به بهترین تبلیغات املاک، داشتن شعار تبلیغاتی مناسب است. در این خصوص توصیه می‌کنیم مقاله «راهنمای گام به گام انتخاب شعار تبلیغاتی املاک» را مطالعه کنید.

تبلیغات املاک را چه زمانی منتشر می‌کنید؟

تا اینجا موارد زیر را بررسی کرده‌ایم:

  • کدام مشتریان را می‌خواهیم جذب کنیم
  • چیزی باید به آن‌ها بگویم
  • تبلیغ خود را باید کجا منتشر کنیم

قدم بعدی برای رسیدن به بهترین تبلیغات املاک این است که زمان مناسب برای انتشار تبلیغ خود را شناسایی کنیم. باید بدانید که هر تبلیغی در هر زمانی نمی‌تواند موفق باشد. بدیهی است که برای جذب قرارداد اجاره، زمستان زمان مناسبی برای تبلیغات نیست.

یا مثلا فرض کنید که مخاطبان شما بیشتر کارمندان ادارات دولتی و خصوصی هستند. معمولا بسیاری از کارمندان حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۲ بخشی از وقت خود را به وبگردی و جستجوی اینترنتی اختصاص می‌دهند. این در حالی است که در ساعات شب معمولا تمایل دارند زمان بیشتری را در کنار خانواده باشند.

بنابراین بهتر است برای رسیدن به بهترین تبلیغات املاک، تبلیغ خود را در بازه‌ زمانی ۱۰ تا ۱۲ منتشر کنید که بازخورد بیشتری دریافت کنید.

در وبسایت‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین و حتی رسانه‌های افلاین مثل بیلبورد، روزنامه‌ها و… نیز همین موضوع صدق می‌کند. بنابراین باید مشخص کنید که مخاطب شما در چه زمانی بیشتر به دنبال کسب اطلاعات و جستجوی مرتبط با نیاز خود است.

برای نمونه اگر محدوده فعالیت و تمرکز شما مربوط به استان‌های شمالی کشور است، بهتر است زمانی دست به تبلیغات بزنید که متناسب با پیک سفرهای تابستانی، نوروزی یا سایر سفرهای مختلف در آن دوران باشد.

نکاتی برای تولید محتوای تبیلغات املاک و انتشار آن

نکاتی برای تولید محتوای تبیلغات املاک و انتشار آن

تولید محتوای موثر و جذاب برای موفقیت تبلیغات املاک ضروری است

در حال حاضر استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های تبلیغاتی نسبت به روش‌های سنتی بسیار افزایش پیدا کرده است. برای تولید محتوای تبلیغاتی املاک و انتشار آن در هر کدام از این رسانه‌ها باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین تبلیغات املاک را داشته باشید.


بیشتر بخوانید: محاسبه کمیسیون املاک


نکاتی برای اینستاگرام

مثلا برای تبلیغات در اینستاگرام باید به این نکته دقت کنید که هزینه تبلیغات استوری معمولا کمتر از تبلیغات پستی است. همچنین استوری این شبکه اجتماعی محدودیت 15 ثانیه‌ای دارد. اما برای پست محدودیت ۱ تا ۱۰ دقیقه‌ای دارید. توصیه ما این که به فوت‌وفن تبلیغات املاک در اینستاگرام آشنا شوید.

برای تبلیغات در اینستاگرام نیز علاوه بر دقت به زمان انتشار تبلیغات، باید به صفحاتی که قرار است تبیلغات شما را منتشر کنند نیز دقت کنید. از جمله اینکه هزینه تبیلغاتی آنها چقدر است، مخاطبان آنها تا چه اندازه ویژگی‌های مخاطبان شما را دارند و نکاتی از این قبیل.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات اینستاگرام توصیه می‌کنیم مقاله «آموزش جامع تبلیغات املاک در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

نکاتی برای بهترین تبلیغات املاک در دیوار

در سایر پلتفرم‌ها نیز همین نکات را به نحو دیگری باید مدنظر قرار دهید. برای نمونه در دیوار بهتر است بر روی انتخاب عناوین دقت ویژه‌ای کنید. چرا که عناوین جذاب سهم بسزایی در جذب مخاطب دارند.

استفاده از کلمات درست در عنوان نه تنها به باز شدن آگهی کمک می‌کند، بلکه شانس شما برای دیده شدن در جست‌وجوی کاربر در دیوار افزایش می‌دهد.

البته برای اینکه بهترین تبلیغات املاک را در دیوار داشته باشید، باید به نکات بسیاری توجه کنید. می‌توانید مهم‌ترین نکات تبلیغ در دیوار را در این مقاله مطالعه کنید: «نکات طلایی تبلیغات املاک در دیوار که مشاوران باید بدانند»

چند نکته درباره تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی نیز محدودیت‌ها و مزایای خاص خود را دارد. از جمله اینکه در این روش محدودیت کاراکتر وجود دارد که بر روی هزینه تبلیغاتی تاثیرگذار است.  اما در عوض می‌توانید شماره تماس خود را در متن پیام قرار دهید که تاثیر بسزایی در بالا بردن تماس دارد.

همچنین در اینجا باید مشخص کنید که به کدام گروه‌ها قرار است پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. مثلا آیا قرار است به سرشماره‌های خاص پیامک ارسال کنید یا آنکه به دنبال ارسال پیامک به گروه‌های شغلی خاصی هستید.

برای داشتن بهترین تبلیغات پیامکی املاک باید بتوانید متن پیامک خود را به خوبی و هدفمند بنویسید. برای این منظور توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید: «نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک»

چند نکته برای بهترین تلیغات املاک در تلگرام

در تلگرام نیز بهتر است بر روی ایجاد متن تبلیغاتی اثربخش و همچنین خلق محتوای مفید در بلندمدت تمرکز کنید. توجه کنید که کیفیت محتوای متنی در تلگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. این در حالی است که در اینستاگرام شاید محتوای ویدئویی و تصویری بیشتر حرف اول را بزند.

برای موفقیت در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر، باید توقع خود از نتیجه گرفتن را با واقعیت تنظیم کنید. به عنوان مثال باید بدانید نمی‌توانید توقع نتیجه گرفتن سریع از تلگرام داشته باشید.

توصیه می‌کنیم مقاله «هر آنچه مشاوران باید از تبلیغات املاک در تلگرام بدانند» را برای آشنایی بیشتر با تبلیغات املاک در تلگرام مطالعه کنید.

توجه به روند بازار، نکته‌ای اساسی در تبلیغات املاک

نکته دیگر برای داشتن بهترین تبلیغات املاک، توجه به روند بازار است. پیش‌تر در مقاله «رکود تورمی چیست و تا کی ادامه دارد» به دوره‌های مختلف بازار مسکن و تفاوت‌های آن اشاره کردیم. برای داشتن استراتژی تبلیغاتی اثربخش باید به هر کدام از این دوره‌ها نیز دقت کنید.

برای نمونه در دوران رکود تمرکز بر مشارکت در ساخت می‌تواند بازخورد بیشتری برای شما داشته باشد. خصوصا آنکه اگر زمین مناسب برای این کار داشته باشد. بنابراین در تدوین استراتژی تبیلغاتی خود باید به دوران‌های مختلف و روند عرضه و تقاضا توجه کنید.

حقیقت این است که رسیدن به بهترین تبلیغات املاک به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. در این راه باید با چشمان باز آزمون و خطا کنید و هزینه‌ی این کار را نیز بپذیرید. اما اگر با توجه به آنچه در این مطلب خوانید، به صورت اصولی حرکت کنید، قطعا نتیجه تلاش خود را به خوبی دریافت می‌کنید.

در این مقاله سعی کردیم قواعد دستیابی به بهترین تبلیغات املاک را برای شما توضیح دهیم. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام، می‌توانید سوال خود را در انتهای همین مقاله در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان به سوال شما پاسخ دهیم. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد معاملات املاک و نحوه انجام آن، میتوانید دوره آموزش سرمایه گذاری در املاک را تهیه نمایید.

سوالات متداول بهترین تبلیغات املاک

مخاطبان هدف در تبلیغات املاک چه کسانی هستند؟

باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید. ممکن است مشتری ای داشته باشید که قصد خرید ویلا را دارد اما توانایی مالی بالایی ندارد در اینجا باید بر روی کیس های ویلایی ارزان خود مانور دهید.

تبلیغات املاک را باید کجا منتشر کنیم؟

در حال حاضر مهمترین پلتفرمهایی که در آن میتوانید تبلیغات خود را در آنها منتشر کنید دیوار و اینستاگرام هستند.

https://alirezaamooei.com/?p=6254