سال ۹۹ تحت تاثیر بحران‌های سال ۹۸ و ویروس کرونا آغاز شد. مجموعه این عوامل باعث شده بازارهای سرمایه‌ای از جمله بازار مسکن دوران حساسی را سپری کنند. به همین دلیل مهندس علیرضا عمویی، تحلیل بازار مسکن در سال ۹۹ را در قالب لایوی مشترک با مهندس امید ابراهیمی به شما عزیزان ارائه کردند.

ویروس کرونا به تنهایی اثرات زیادی بر بازار مسکن و نحوه فعالیت مشاورین املاک داشته است. این موضوع را پیش‌تر در لایو تاثیر کرونا بر بازار مسکن بررسی کردیم. اما تحلیل بازار مسکن در سال ۹۹ صرفا به تحلیل اثر ویروس کرونا برای کار مشاورین املاک محدود نمی‌شود.

تحلیل بازار مسکن در سال ۹۹ از چه جهت حیاتی است؟

مجموعه تحولاتی که طی ماه‌های پایانی سال ۹۸ و همچنین تحت ویروس کرونا اتفاق افتاده، باعث شد شاهد تغییرات قابل توجهی در سایر بازارهای سرمایه‌ای از جمله، بورس، طلا و دلار باشیم. تغییراتی که می‌تواند برای مردم، مشاورین املاک و اهالی دنیای سرمایه گذاری، تیغ دو دم باشد.

تغییراتی که در بازارهای سرمایه‌ای رخ داده، باعث شده عموم مردم دچار هیجان و التهاب شوند. هیجان و التهابی که می‌تواند منجر به ضررهای چشمگیری شود.

متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از مردم تحت تاثیر همین هیجانات بدون داشتن تخصص وارد بازار بورس شده، یا هیجان زده و بدون تحلیل درست اقدام به فروش املاک خود کرده‌اند. بسیاری از مردم نیز تحت تاثیر موج گسترده این تغییرات و افزایش قیمت‌ها سردرگم شده‌اند.

مهندس علیرضا عمویی و مهندس امید ابراهیمی با توجه به توضیحات بالا، لایو حاضر را با ۲ هدف ارائه کردند:

  • شفاف کردن شرایط بازار جهت کمک به تصمیم‌گیری خریداران و فروشندگان
  • افزایش آگاهی مشاورین املاک جهت ارائه مشاوره‌های بهتر و کاربردی‌تر متناسب با شرایط به مشتریان

امیدواریم ویدئوی این لایو را به دقت تماشا کرده و از نکات ارزشمندی که در آن ارائه شده حداکثر استفاده را ببرید. پیشاپیش به علت پایین بودن کیفیت تصویر در دقایق ابتدایی عذرخواهی می‌کنیم. در صورتی این لایو برای شما مفید بود، آن را با دوستان، همکاران و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

https://alirezaamooei.com/?p=772